/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kalender forsvinder i Outlook
Fra : rosekamp
Vist : 2016 gange
200 point
Dato : 25-06-09 13:11

Vi har fået Office 2007 på kontoret og engang imellem forsvinder andres kalendere fra mit Outlook. Min egen kalender og en fælleskalender ligger der stadig. Hvad gør man ved det? Det er træls at skulle tilføje de andres kalendere så tit. Én er specielt hårdt ramt, da det sker hver gang hun har været logget af.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-06-09 13:22

Du skal snakke med den ansvarlige for jeres server. Det ser ud som om at hver gang hun selv har set eller tilføjet noget i sin kalender, så falder den ud fra nettet. Det er den IT ansvarlige der skal ordne det.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 25-06-09 14:03

Det har ikke noget at gøre med det desværre. Der er helt sikkert ingen som har været inde i min kalender eller min profil overhovedet og de forsvandt mens jeg sad med Outlook åben og kiggede på det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-09 14:10

Det har intet med din profil eller kalender at gøre

Det er som granner01 siger den ITansvarlige du skal fat i....

Andres kalenderne ligger jo ikke på din maskine men på serveren.....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-06-09 14:18

Hejsa
er der ikke noget med i kører med exchange server ??

her er 2 mulige løsninger
her er det exchange-server
http://support.microsoft.com/kb/969254/en-us

og hvis du får denne besked
Citat
Outlook-kalenderen eller opgavepåmindelser vises muligvis ikke på det planlagte tidspunkt. Desuden vises følgende meddelelse muligvis, når du klikker på Gem og luk, for en ny aftale med en påmindelse:
Påmindelsen om <emne> vises ikke, da emnet ikke er i kalenderen eller opgavemappen.. Er dette i orden? <ja> <nej>

så laver du dette her

Hvis Outlook ikke kører, skal du starte Outlook og lade programmet køre for at modtage påmindelser.
Når du opretter påmindelser, skal du kontrollere, at de gemmes i din primære kalender eller opgavemappe.
Afslut Outlook, klik på Start, peg på Kør, skriv outlook /cleanreminders, og klik derefter på OK.
Afslut Outlook, klik på Start, peg på Kør, skriv outlook /resetfolders, og klik derefter på OK. Brug denne metode, hvis parameteren /cleanreminders ikke løser problemet.

PAS PÅ
jeg mener denne "/cleanreminders" også sletter evt. aftaler

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-06-09 14:22

I har vel kørt som der står her ?
http://support.microsoft.com/kb/912265

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 25-06-09 14:23

På min arbejdsplads sker det samme, at når jeg logger af en maskine og en anden kollega med andre netværksrettigheder logger på maskinen, er de kalendre jeg har tilføjet væk, når jeg logger på maskinen igen.

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 25-06-09 16:42

kender problemet, men desværre ikke løsningen.
hos os sker det ca. 2-3 gange om ugen, men det er på ialt ca 30 arbejdsstationer, og jeg tror ikke det er server relateret.......men modsat så har jeg heller ikke en ide om hvad det ellers skulle være.
dog ar jeg et gæt på hvis maskinen taber netværksforbindelsen et øjeblik, at outlook crasher de delte kalender.....