/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Flytning, hjælp til tunge ting
Fra : jpillow2006yah
Vist : 11627 gange
100 point
Dato : 24-06-09 22:01

Hej,

Jeg skal flytte inden længe. Og har mulighed for at flytte det meste selv uden at leje en anhænger eller 3x34. Dog har vi en vaskemaskine samt opvaskemaskine, der kan blive svære at have med at gøre, da vi skal ned fra 3. sal uden elevator...

Er der nogle der kender til hvor man kan leje en maskine (trappekravler - hedder det vist) eller lign. der kan bruges til at bringe tunge ting/maskiner ned ad trapper? Fragtfirmaet havde sådan en da de blev bragt ud.

Alternativt skal de bæres. Så vil jeg muligvis skulle bruge et par betalte flyttefolk, primært til at tage de tunge ting.

Jeg skal flytte knap 10 km. så det er ikke så langt.

Håber på nogle gode forslag

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-06-09 22:14

Jeg ville nok tage et par flyttemænd, det kan gå hen at blive billigere, hvis det går galt er de forsikret, det er du ikke, hvis du prøver med en trappekravler, som du først skal lære og bruge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-09 22:21

Nu vejer en vaskemaskine jo ikke flere hundrede kilo....

Det er småting for et par "stærke" fyre....

De ikke stærke bruger et par bæreseler (de kan lejes hos de fleste flyttefirmaer)

Kommentar
Fra : jpillow2006yah

Dato : 24-06-09 22:22

Ja, det er rigtig nok. Men kender du til nogen der lejer disse maskiner ud? Eller evt. et par flyttemænd som kunne tænkes at have adgang til sådan en maskine, så de selv kan bruge den.

Kommentar
Fra : jpillow2006yah

Dato : 24-06-09 22:55

Kommentaren før var til kimpetersen's indlæg.

Faktisk er begge maskiner smalle modeller, dvs. hhv. 40 og 45 cm brede. Det er muligt at jeg overvurderer hvor tunge de er at flytte. Men jeg vil helst ikke drive rovdrift på mine hjælpere.

Jeg kan ikke lige huske hvad de vejer. Men mon ikke det kunne være 35-50 kg.

Jeg skal lige have kigget på hvad bæreseler er og hvordan de bruges...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-06-09 23:07

Du kan leje en sækkevogn og selv tage slæbet, for du får nok ikke et flyttefirma til at køre ud for en vaskemaskine og en opvaskemaskine.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-06-09 23:12

Bæreseler er som navnet antyder nogle kraftige remme der spændes over skuldrene, flyttemændene bruger dem til tunge uhåndterlige møbler, f.eks et klaver og kan hermed rette sig op så belastningen holdes væk fra især lænden der jo kan blive smadret for livet.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 25-06-09 00:54

hej
du nævner for mig at se, ta hvad i vil have, af næsten nye maskiner,

kan du ikke nå at sætte en annonce i den blå avis eller Gul & Gratis

under bortgives, og stil så den betingelse. at det er afhentning 3 sal ved,

( karl viggo / hugo børge, slyngelvej for glade givere, og du skal gerne

holde ved døren så der er fri passage. for hjemtagelse af en gratis

vaskemaskine og opvasker, og hermed menes ikke konen, ???

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-09 14:19

Ring og få en pris fra 80 34 34 34.

De kommer jo bare med en bil med 2 mand...

Så skal du ikke bakse og de er forsikert...

Vh ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-09 14:21

Opvaskemaskine vejer ikke noget og en smal vaskemaskine kan 2 mand sagtens klare.
vh Ben

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-06-09 16:00

Citat
hej
du nævner for mig at se, ta hvad i vil have, af næsten nye maskiner,

kan du ikke nå at sætte en annonce i den blå avis eller Gul & Gratis

under bortgives,

TOTALIDIOTEN slår til igen LOOOL Hvor fanden har du "LÆST" at maskinerne skal bortgives?? Men i betragtning af, at du heller ikke kan læse, er det jo meget godt gået

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-06-09 19:00

Det er ligemeget om vaskemaskinen er let, den er uhåndterlig og skal bæres i ulogiske stillinger ned ad trapper.

Og man har kun een ryg.