/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Græsplæne som kattebakke.
Fra : Vam24
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 23-06-09 09:28

Vores meget søde kat har de sidste 2 måneder fået lov til at blive udekat (efter at den blev ½ år). Fra den fik lov til at komme ud, er den helt holdt op med at bruge kattebakken (undtagen i regnvejr), og har i stedte valgt at bruge naboens græsplæne. Er der nogen som har et rigtigt godt råd til, hvad vi kan gøre for at genintroducere vores kat til kattebakken/undgå at den går over til naboen?
B. Vam

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-09 09:50

Citat
undgå at den går over til naboen

Hegn haven ind eller køb et jagtgevær til naboen.....

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 23-06-09 10:18

udstyr naboen med en dusch-flaske, og sprøjt vand på katten når han gør det. Eller køp noget
"gå-væk-kat" og forær det til naboen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-06-09 10:40

Lav nogle steder med et tykt lag grus eller sand i jeres egen have. Katte elsker især at brugefint sand.
Lad den blive inde og kun tage den ud efter i har set at den har skidt i sin bakke

God ide at hegne haven ind også for kattens skyld,

http://www.aktivedyrerettigheder.dk/katvoliere.shtml

http://bri-bur.net/showthread.php?t=635

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 23-06-09 10:47

Fra sol.dk:

Citat
Der er en plante der hedder Coleus canina, lugten bryder de sig bestemt ikke om, om du så kan skal være usagt...

Herhjemme spreder jeg brugt, tørret kaffegrus omkring mine ømmeste blomsterbede, det lader til at virke. Nogen siger appelsinskaller, men det ved jeg ikke om det virker.

Måske kunne du tilbyde naboen at plante nogle af de planter eller at sprede kaffegrums...

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/naboenskat

Citat
Kattens ejer kan i sin egen have anlægge et stykke frisk gravet/revet jord, så katten har mulighed for at besørge hjemme.

Det er åbenbart en MEGET god idé at holde sig gode venner med naboen:
Citat
...
Du skal derfor være klar over, at hvis din nabo inden for det seneste år har givet dig en advarsel, har han ret til at indfange en generende kat på sin grund og indlevere den til politiet. Selvom katten skal indfanges på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde, har du ikke krav på erstatning, hvis katten kommer til skade eller dør under indfangningen. Du kan desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som din kat forvolder.

Der står mere på hjemmesiden og der er et link til lovgivningen omkring det.

Fra kandu:

http://www.kandu.dk/spg14491.aspx

måske kunne du plante baldrian eller andet der tiltrækker katte, dog er der så nok risiko for at kattene i omegnen og ikke kun din kat ønsker at være hos dig.

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12631

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 23-06-09 12:49

kald på den og fortæl, Mi ssseeeess duuuuuuuuuueee skal paaae toilet

hæng en snor på sisternen, med en garn trisse, så skal du se løjer

så skøller den selv ud efter sig.

25 gange i træk, så lukker den sq selv døren op ved at springe op

håndtaget. den kat skal nok blive til noget, 99% Ok garanti

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-06-09 12:57

Hold da kæft og den går rundt uden bevogtning TOTALIDIOT

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-06-09 16:43

Ja lav nogle steder med sand eller grus til din kat i haven. det elsker de.
Vi har lige anlagt ny græsplæne - græsset er ikke opppe endnu - og mine katte eeelsker al den jord de kan grave i....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-06-09 22:36

Anlæg en græsplæne i et rum i huset, og sæt et toilet skilt på døren - så vil katten fremover bruge det rum.

Kommentar
Fra : serato

Dato : 24-06-09 01:04

Katte er irriterende møgdyr, der skider over alt.
Har selv problemet med katte der ustandseligt besøger mine græsplæner.

Nu har jeg købt et af de der store plasitcgeværer som man kan få til børn. Mangler kun at finde ud af hvad jeg skal fylde i af "sjov".