/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med 3com netkort
Fra : joker
Vist : 274 gange
200 point
Dato : 11-04-03 07:40

Hejsa

Inden jeg smider min computer ud af vinduet, vil jeg lige høre om der er nogen, som kan hjælpe mig lidt. Jeg har lige monteret et 3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) netkort i min computer. Jeg kan ikke komme på nettet... Dette lyder jo umiddelbart ikke så besværligt, men dét er dét. Jeg har to computere koblet på en 100 mbit switch. Min forbindelse til nettet er via Cisco 678 router og 1024/256 forbindelse. Fra den anden computer er der ingen problemer med at gå på nettet osv. Fra min computer kan jeg pinge den anden computer, jeg kan pinge router og jeg kan pinge dns server. Jeg kan ikke logge på min router via Telnet, men det kan jeg godt via den anden com. Hvis jeg åbner IE, skriver den bare i bunden "registere proxy" derefter "søger efter .... " derefter kommer beskeden "siden kan ikke vises bla bla bla".
Jeg har prøvet, at indstallere flere forskellige drivere. Repair Windows og flere forskellige ting.

Hvad går der galt ? Har nogen været ud for det samme?

PLZ HELP

Specs:

Win2000 Pro SP2
3Com EtherLink 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
ECS P4SDA5+
P4 2,4 Ghz
512 mb PC2700 ram
GeForce 2 Pro 64 mb
Cisco 678 (1024/256)
Alfa AFS05E switch

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-03 08:22

Hej

Måske følgende kan hjælpe dig? http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/3c905b/docs/qs/09-1364-001.pdf

Håber du får 'hul' igennem
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-03 08:25

NB: Du skal ha' Acrobat Reader installeret for at se link ovenfor, programmet kan hentes gratis på:

http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep2.html

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-04-03 09:26

Hej Joker,

har du indtastet IP numre, gateway osv.?

hvis du har indtastet IP numre, har du så kontroleret at de ikke har det samme IP nummer?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : joker

Dato : 11-04-03 10:05

jeg har indtastet div. numre (ip, gateway, dns osv.)

3Com kan ikke hjælpe med deres support.

Problemet er der også selvom jeg bruger onboard netkortet

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-04-03 10:50

Hej Joker,

har du prøvet at deaktivere dit Onboard Netkort?

mvh.

Strarup