/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
middel til at fjerne hvepse
Fra : babee
Vist : 4449 gange
100 point
Dato : 22-06-09 17:17

vi har en masse hvepse i en halvmur på vores tresse. der er nogle frostskader og der har bosat sig en flok sure hvepse. hvad kan vi gøre for at få dem væk hurtigt ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-09 17:19

Vi bruger myrergift på spray---- de ved jo ikke de er hvepse--- købt hos Matas

Det virker, ganske udemærket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-09 17:20

Luk hullerne....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-06-09 17:24

vi har tidligere brugt fluelak påsmurt der hvor de lander

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-09 17:27

Hej.
Vi havde det samme problem da vi boede på landet.
Manden kom 3 dobbelt salmiakspiritus i en engangs sprøjte (som købes på apoteket) og sprøjtede det i hullerne.
De forsvandt som dug for solen

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-06-09 17:30

Det ldyer som om I har murbier, mørtlen i muren er sikkert porøs, let at kradse ud.

Så først en eller anden insektgift på spray på (altid klogt at vente til det er mørkt, så er bierne inde og du bliver ikke så nemt stukket), gerne et par aftner i træk. Når der ikke viser sig flere bier skal I kradse den løse mørtel ud og lukke hullerne men ny mørtel, ellers har det samme effekt som et "til salg" skilt før krisen!

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 22-06-09 19:02

Helt enig omkring insektgiften! Husk at det er vigtigt at i venter til efter mørkets frembud, der er alle hvepsene nemlig hjemme.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 22-06-09 19:02

tak for de mange svar tror vi prøver noget 3 dobbelt salmiakspiritus først. ja væggen skal laves men det er meget så der skal lige penge til det hele

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-06-09 20:22

Jep, få alle med 1. gang, hvis der bliver en flok overlevende er de temmelig mobsede.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-06-09 20:45

Du skal købe en hvepse-guffer... Den sætter du bare ind der hvor hvepsene kommer ud og ind, og så klarer den problemet for dig på ingen tid. Du skal så efterfølgende påregne at anskaffe en hvepse-guffer-guffer for at komme af med hvepse-gufferen efterfølgende, da den ikke har tænkt sig at forlade stedet hvor den har fået mad. Efter hvepse-guffer-gufferen har klaret det sidste skal du så blot have fat i en hvepse-guffer-guffer-guffer som vil ordne hvepse-guffer-gufferen. Efter det ved jeg ikke hvad du skal gøre, da jeg flyttede p.g.a. at jeg ikke kunne komme i nærheden af mit hus, da hvepse-guffer-guffer-gufferen spærede vejen.

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 25-06-09 21:30

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-06-09 21:32

Det var da så lidt.
Håber da det hjalp lige så meget hos jer som hos os.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 03-06-11 12:25

Husk at bruge fugemørtel i den samme farve som fugerne har.