/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
kan ikke bruge Rolis til at flash min 33~
Fra : rkadim
Vist : 475 gange
150 point
Dato : 10-04-03 22:24

Hej jeg har prøvet at flash mine 3310 med rolis uden held.
når jeg har load MCU og PPM få jeg meddelsen "press power on shortly" når jeg så få tilsluttet mine oplader,
så går der noget tid så få jeg en af disse tre meddelser 1. "phone ram is bad" og "you celected wrong phone type".
2. "mobile chose" og "cable and contacts" og "cable suply" 3. "cable problems" og "delay index too small" og "mobile hw malfunction". telefonen fejler ikke noget.
nu har jeg givet op, skal måske prøve et andet program, men har samtidig fundet ud af, at programet ikke er så enkelt som rolis. Er her nogen som kan hjælpe......

ps. jeg har prøvet følgende v. af rolis 4,78 og 4,77, har søgt efter 5,14 men kunne ikke finde den.

vinlig hilsen
rkadim

Kommentar
Fra : johs

Dato : 10-04-03 22:29

Hej
Fransk er ikke sprogpakke f, MEN b..........

Kommentar
Fra : johs

Dato : 10-04-03 22:44

Hej!
jeg har en nokia 3310 v 05,79. nhm-5.
har derefter købt en dejan flasher kabel for at unlock min 3310. har ikke haft held med det, virker kablet ikke til dette formål???
hvis dejan flasher ikke kan bruges, hvad kan jeg så buge af kabler??

Dette er fra dig d. 20-02-03
---------------------------------

HILSEN JOHS

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 10-04-03 22:45

ja, tak det har jeg opdaget, men det hjælper ikke meget på problemet....

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 10-04-03 23:22

Hej!

jeg bruger et dejan flasher kabel til dette formål.

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 11-04-03 01:21

Hej !

det er lykkes mig at flash mine 3310, men efter at have flashet telefonen få den følgende besked på displayet " contact service"
og andet vil den ikke.Er der nogen der kan sige mig, hvad der er sket????

hilsen
rkadim

Kommentar
Fra : johs

Dato : 11-04-03 02:37

CONTACT SERVICE
Some data or checksums in the MCU,PPM or EEPROM is corrupted.

Reflash the phone with the original or corrected backup

"Quick set FAID" with KNOK
"Reset user interface settings" using KNOK

Kommentar
Fra : johs

Dato : 11-04-03 03:09

Hvis du ikke har en backup, skal du flashe med en orginal Eeprom...( .fls ) derefter mcu og ppm. EEPROMEN HEDDER 3D0000.fls

Husk i ROLISH !!!
Options->Setup->Other->Lpt Setup....Delay Index...Sæt den til det laveste

johnny-nielsen@esenet.dk

ps. husk lige at gi P.... for tidligere spg/svar

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 11-04-03 20:47

"skal du flashe med en orginal Eeprom...( .fls )" hvilket program skal jeg bruge ???
hvis det er Eprom tools, så få meddelsen om at der mangler en dll fil, og hvordan skal jeg løse det???

håber du har tolmodighed til at besvare måske lidt dum spørgsmål, det er trods at min første telefon jeg prøver at rode med.

Mvh.
rkadim

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 11-04-03 21:00

jeg har en mistanke om at mit flasher kabel ikke er så godt igen, hvordan finder jeg ud af om kablet fejler noget.
jeg har kommet sat mine "CONTACT SERVICE" mobiltelefon til mit datakabel, jeg har så kunnet læse alt, som før, hvad betyder dette, eller det skal den måske selv om den siger "CONTACT SERVICE"

Kommentar
Fra : johs

Dato : 11-04-03 21:26

First connect your phone to mbus cable and run EErpom tools 3.1
select com port and press test.you will see the reason of contact service

Contact service is either hardware of software, if you don't have any cable or whatsoever to try to test you phone try this....

1. remove phones SIM card
2. plug a good battery
3. turn on phone

If phone displayed first "Insert SIM card" then it blanks out before displaying "Contact Service" then the common error is software and you need a flasher cable and a flasher software to full flash your phone ("3310 5.5x.fls" - 2mb) or just flash the fon with "3310 virgin eeprom.fls" - (192kb) on the location of "0x3D0000"

after flashing switch to mbus cable & software, click faid, change IMEI, faid, reset SP lock, faid, SFR, turn off,turn on (no network),turn off then turn on again (network ok) ... and your done!

else if the phone did'nt diplayed "Insert SIM card" then it's hardware and you might need to replace/resolder some chips
then do the flashing part again!

KØR EePROM tools og fortæl hvad den siger
johs

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 12-04-03 00:46

den siger mangler en DLL fil efter at have hentet den fra nettet kommer der en ny meddelse om at der mangler en anden DLL fil. jeg har givet op, og vil spørge om man kan bruge andet program ???????

rkadim

Kommentar
Fra : johs

Dato : 12-04-03 02:40

Hej
Grunden til at du skulle sætte den til Eeprom Tools, hva for at se hvad der er galt

alså du mangler nogle dll filer....HENT DEM ALLE !
prøv igen

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 12-04-03 22:47

Hej!

mine windows er gået ned, og jeg skal til at geninstallere windows.
du vil høre fra mig, når jeg er klar igen (1-2 dag)

Mvh.
rkadim

Kommentar
Fra : johs

Dato : 12-04-03 23:28

du er velkommen

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 13-04-03 14:59

Tak!

Hej Jeg er klar igen.
den siger følgende: "MCU ROM CHECKSUM TEST FAILED"
Hvad nu...!

Kommentar
Fra : johs

Dato : 13-04-03 20:51

OK

Brug knok22... flash MCU og PPM, derefter bruger du dit MBUS kabel og knok22 til at opdate faid.......Brug quick set faid

Use Knok22pheonix to flash MCU & PPM, then use MBUS cable and same software to update faid, use the "quick set faid" option and all should work

Kommentar
Fra : johs

Dato : 13-04-03 20:55

CONTACT SERVICE
Some data or checksums in the MCU,PPM or EEPROM is corrupted.

Reflash the phone with the original or corrected backup ...Brug rolish477

"Quick set FAID" with KNOK 1b
"Reset user interface settings" using KNOK1b

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 15-04-03 19:08

Hej !

hvad skal jeg starte med, du har givet 2 svar.

MVH.
rkadim

Kommentar
Fra : johs

Dato : 15-04-03 21:46

Hej rkadim

flash MCU og PPM med ROlISH, derefter bruger du dit MBUS kabel og knok til at opdate faid.......Brug quick set faid.

Hvis det ik hjælper med MCU og PPM, skal du flashe med en original Eeprom.

alle filerne kan hentes her http://nokiafree.org/forums/software.php?u=&pathext=Nokia/

BRUG V.5.57 IKKE V.5.79

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 17-04-03 14:04

Hej Johs!

Når jeg prøver at flashe, så får jeg følgende besked på et vindue:
"Power off mobile first and then connect"
"(or check cable: phone TX=low(0) expected but phone TX=high read)"

jeg har prøvet flere Rolis versioner med samme resultat og jeg laver ikke noget forkert alt er cheket inden jeg prøver at flash. jeg tænkte om det kan være noget i biosen. jeg har win98 på min maskine.

Kommentar
Fra : johs

Dato : 17-04-03 17:24

Prøv lige det her

Husk i ROLISH !!!
Options->Setup->Other->Lpt Setup....Delay Index...Sæt den til det laveste

Kommentar
Fra : johs

Dato : 17-04-03 17:53

LPT1 = 0378
Fuldt opladet batteri....
ingen simkort i tlf.
Tlf. Skal være slukket.........
Når ROLISH siger PRESS POWER ON SHORTLY " sit stikket i fra laderen"

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 17-04-03 23:37

Hej!

Jeg har prøvet alle dette, det hjælper stadig ikke.
imorgen vil jeg prøve på en anden computer hos en ven.

Mvh.
kadim

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 19-04-03 21:43

Hej johs!

jeg har prøvet at flash MCU og PPM på en andens computer hvor rolis kørte udmærket.
da det ikke hjalp at flashe, prøvede jeg at køre en original Eeprom det kørte også udmærket.
alt dette hjalp ikke, mobilen sagde stadige "Contact Service"
derefter prøvet jeg endnu engang at flash MCU og PMM. Reslutatet var at jeg fik den samme vindue med fejl igen.
og den blev ved med at komme og gav til sidst op, alt dette jeg altså prøvet på en vens computer.

jeg vil nu spørge om jeg kan rede min mobil med et andet program??
jeg vil også spørge om hvilket program bruger folk der til dagligt beskæftiger sig med mobiltelefoner????

Kommentar
Fra : johs

Dato : 19-04-03 23:39

det mest brugte er Eeprom tools, knok og rolish.
af andre programmer du kan prøve til flash er der ...

PRØV LIGE AT LÆSE DET HER...
http://nokiafree.org/forums/t22501/s.html

FOR AT EVT. SE OM DET ER software eller hardwaren

Kommentar
Fra : johs

Dato : 19-04-03 23:51

. DCT-3 Flasher Cable (It is basically a set)
2. 3310 Mbus Cable
3. Rolis DCT-3 Flasher 4.78 (4.79 latest) & Noktool by Rolis 1.8 (1.9 latest)
4. Knok Phoenix (can also do what ROLIS can do - All-In-One)

What you'll do...
1. Connect the flasher to LPT (Printer Port)
2. Connect the 3310 Mbus to available Com Port
3. Connect the phone to the flasher cable
4. Choose 3310 then click flash
5. When the software says "turn on phone" - Lightly click the phone's power button (just a single click - PHONE MUST NOT TURN ON)
6. After flashing, plug the phone on mbus and start Noktool or Phoenix click Quick Set Faid
7. Change IMEI to default (See 13 digit on the back of phone)
8. Click SP Unlock (SP), click FAID (Quick Set Faid), click Convert 3310 to 3315, click Quick Set Faid (Faid), Click reset UI (User Interface)
9. Remove mbus, Turn on phone (no network), turn off, turn on again (network ok)
Your Done!

Kommentar
Fra : johs

Dato : 19-04-03 23:53

7. Change IMEI to default (See 13 digit on the back of phone)
8. Click SP Unlock (SP), click FAID (Quick Set Faid), click Convert 3310 to 3315, click Quick Set Faid (Faid), Click reset UI (User Interface)
9. Remove mbus, Turn on phone (no network), turn off, turn on again (network ok)
Your Done!
HAR DU PRØVET DETTE

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 20-04-03 23:26

Hej Johs!

det lykkes mig at flashe mobiltelefonen ifølge den sidste opskrift, men når jeg indsætter mit simkort og den beder mig at indtaste koden, efter at jeg har indststede koden og den acceptere den beder den mig indtaste et sikkerhedskode og hvad er det????????

Mvh.
rkadim

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 20-04-03 23:45

Hej Johs!

jeg var ind i Eeproom tools og trykkede Factory nu bad den mig ikke længer om at indtaste en sikkerhedskode. hvorfor ????

en anden ting er min telefon er helt ok

Mvh.
rkadim

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 20-04-03 23:49

jeg har et Telia kort, men den skifter over til sonofon på displayet hvorfor ???? hvad har jeg lavet ????

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-04-03 00:04

Factory=fabriksinstillinger
Normalt ?!! laver man den om igen til en 3310 Når man "Gendan fabriks-instillinger i menu nr. 6-4)
Telia kører de på sonofons NET ( skulle de ikke gøre ? )
PRØV AT TÆNDE OG SLUKKE DEN FX... 10 GANGE

Lyder ellers som om vi fandt løsningen

Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Accepteret svar
Fra : johs

Modtaget 150 point
Dato : 21-04-03 00:09

Sikkerhedskode skulle være 12345

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 21-04-03 00:26

Hej johs!

løsningen er fundet, jeg takker mange gang for venligheden. det rart at der er nogen der prøver at hjælpe andre.

jeg kan ikke lad være med at rode med min telefon så mon ikke jeg snart er tilbage igen med et problem

Mvh.
rkadim

Kommentar
Fra : rkadim

Dato : 21-04-03 00:28

hej!

jeg mener du fortjener 100 point mere.

Godkendelse af svar
Fra : rkadim

Dato : 21-04-03 00:44

Tak for svaret johs.

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-04-03 01:25

Hejsa
Mange tak for de xtra , du er velkommen til at spørge igen.