/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Forstuvet storetå
Fra : Torben76
Vist : 1894 gange
200 point
Dato : 20-06-09 12:50

Jeg har en forstuvet storetå, som har voldt mig problemer gennem næsten et år. Nu er den endelig kommet så langt, at den ikke bliver øm ved almindelig daglig brug. Men jeg er lidt nervøs for at begynde at løbe igen. Er der nogen, der har nogle tips til, hvordan man genoptræner en forstuvet storetå? Eller er det bare at begynde at løbe stille og roligt og så efterhånden løbe hurtigere og længere?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 20-06-09 12:51

Det bedste du kan gøre, er at tape den sammen med den næste tå.

Og lad nu være med at løbe for langt/længe, start stille og roligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-09 14:26

Hmm, den burde have været genoptrænet lidt før, at det gør lidt ondt er en ringe pris vs stive led.

Sørg ihvertfald for at varme ledene op inden løbet, og lad være med at løbe så langt at Du skal kravle hjem.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 20-06-09 21:56

Måske skal du træne til denne "Sportsgren"

http://sondagsavisen.dk/113/050102356/

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 21-06-09 08:28

Hej Torben
Jeg "føler" med dig. Har selv prøvet samme, med en lilletå. Det tog et år før den var god igen.

Det med at tape den fik jeg en læge til lige fra start af.
Det var noget med at løfte den, så den ikke bar. Men det hjalp ikke.

Det eneste der hjalp mig, var at købe andre sko.
Når det er storetåen du har problemer med, skal du vist i RAP afdelingen (altså fodformede).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-09 09:01

Torben76... du må jo lade det komme an på en prøve,... det hjalp mig at få tapet tåen, så den blev holdt mere i ro, og samtidig fik støtte

Godkendelse af svar
Fra : Torben76

Dato : 27-06-09 13:00

Tak til alle. Jeg har accepteret svaret fra Nordsted1.

Torben