/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Converter fra SCSI
Fra : crha
Vist : 445 gange
300 point
Dato : 19-06-09 22:03

Hejsa

Jeg købte fra godt et år siden en masse hardware, som jeg har samlet til min vidunderlige computer. Desværre tænkte jeg mig ikke rigtig om, så fik købt en harddisk med SCSI udgang. Nu har den så ligger på hylden lige siden, men vil egentlig gerne have den i brug nu.

Det er så her jeg gerne vil have jeres hjælp, for der står en masse fine ting som Ultra320 SCSI på den, og skal finde en converter der passer.

Den omtalte harddisk: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=402105

Jeg har nu set på forskellige muligheder, og fandt et kort der kan konvertere, men synes det er lidt for dyrt: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313443

Så derfor fandt jeg følgende: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=62101 hvilket er noget billigere, men vil jeg ku smide et normalt hdd kabel i og stadig udnytte harddiskens fulde ydeevne (står f.eks. ikke noget om Ultra320 på det, og kan udgangen håndtere den slags data)?

Og derudover skal jeg vil have et kabel? Synes bare ikke jeg har kunne finde nogle til under 300 kr?

Undskylder hvis det er rodet, ellers må i bare stille spørgsmål :)

Har i bedre forslag til hvordan jeg tackler mit problem, skal i være meget velkomne.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-06-09 12:26

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "normalt" hdd kabel. Hvis du tænker på det meget anvendte IDE interface, som er på næsten alle gængse bundkort, så kommer det aldtig til at virke med en scsi harddisk.

Du skal nødvendigvis have et scsi adapterkort i maskinen. Det indeholder bl. a bios udvidelse, som er nødvendig for en hardisk.
Scsi var engang det der sad i d bedre maskiner. Det blev udviklet i flere grader med forskellige stik og poltal, så det endte med ret meget forvirring. Den overgangsdims, du har set er mellem to forskellige scsi typer og ikke til "almindeligt hdd kabel",

Der sidder sikkert fine scsi kort i mange af de computere som kasseres for tiden. Så du kan redde dig på genbrugsstationen eller i brugthandelen. Heg har visnok også stadig nogle liggende, som sælges , kun for porto og besværet med at finde det.
Skriv evt til mig på mailen.