/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Lav min egen varedeklaration?
Fra : Hoegh
Vist : 3829 gange
100 point
Dato : 18-06-09 11:49

Hej

Er der nogen derude der kender et sted på nettet hvor man gratis kan lave sin egen varedeklaration.
Jeg vil altså gerne være i stand til f.eks. at udregne fedt pr. 100 g og kostfibre pr. 100, hvis jeg har bagt nogle boller. Jeg tænker at man kan indtaste hvad der er brugt i opskriften og hvor meget og så spytter den en varedeklaration ud.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 18-06-09 13:00

Du kan se indhold i forskellige fødevarer her:
http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_groupsearch.asp

Mvh
Per

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 18-06-09 13:05

Tak for det

Men det er jo ikke lige helt det jeg søger. Jeg mangler et sted hvor kan indtaste ingredienserne i en opskrift og så få en varedeklaretion pr. 100 gram.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-09 13:42
Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 18-06-09 14:16

Jeg kender madlog, som tilbyder nogen lignende madital.dk, men de ikke levere det jeg efterspørger og så koster det jo penge. Leder efter noget gratis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-09 14:37

madital.dk er gratis - der er ikke mange steder du finder ret meget mere end kcal - protein -kulhydrater og fedt
fibrene kan man af og til se på købte varer men det er ikke et krav at opgive
prøv de udenlandske fora så

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-09 14:40

http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_search.asp denne kan du kombinere med udregningen på madital - der er rigtig meget