/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kan ikke se trådløst netværk
Fra : Lufc67
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 17-06-09 19:03

Har to bærbare computere stående lige ved siden af hinanden. Den ene kan uden problemer finde den trådløse router (Netgear), og gå på nettet - den anden se "ikke se nogen trådløse netværk".

Mener jeg har konfiguret et trådløst netværk på computeren med WEP kode og det hele. Netkortet melder heller ikke fejl.

Kan et eller andet være slået fra eller hvad kan problemet være?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-09 19:15

Ja dit netævrkskort kan være de aktiveret.

Enten via en afbryder på din PC eller under netværk.

Hvis der under netværksindstillinger er rødt krys over dit netværkskort er det deaktivert.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-09 19:17

Hvilket oprativsystem anvender den PC er ikke kan se din trådløse router ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-09 19:18

Kontrolpanel - netværksforbindelser

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 17-06-09 19:19

Den anvender XP. Den der virker bruger Vista

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-09 19:24

Har du været i kontrolpanel og fundet netværkskortet for trådløst netværk ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-09 19:25

Har du sat MAC filter til på den router.
Har du skjult routernavnet ( SSID )

Evt. i XP:
start browseren
funktioner
internetindstillinger
forbindelse
konfigurer
og du skal vælge at benytte forbindelse gennem LAN

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 17-06-09 19:53

Beklager fejl fra min side. Begge computere bruger Vista

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-09 20:01

Kontrolpanel

Netværk og delingscenter

Ude til venstre klikker du på administrer netværksforbindelser

I det nye vindue skal du finde dit trådløsenetværkskort..

Er der rødt kryds på dette ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-06-09 20:02

H-klik på de to computere nede ved uret
netværks og delingscenter
opret forbindelse til et netværk

Kan du se noget her.

Har du sat MAC filter til på den router.
Har du skjult routernavnet ( SSID )

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 17-06-09 20:51

Har nu fundet ud af, at hvis jeg står lige ved siden af routeren, kan jeg godt oprette trådløs forbindelse. Men ligeså snart jeg er bare 5 meter væk virker det ikke???!!!???

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-09 21:20

Er du helt sikker på at det er din egen router du opretter forbindelse til ?

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 17-06-09 21:22

Ja det er jeg meget sikker på.

Godkendelse af svar
Fra : Lufc67

Dato : 18-06-09 21:36

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Fandt ud af at der simpelthen er en mekanisk fejl på netkortet, så nu må computeren til rep.

Kommentar
Fra : lykkeABC

Dato : 14-10-09 01:14

Jeg har en bærbar Medion pc. men kan ikke komme på den skriver den er deaktiveret Der må være en her der kan fortælle mig hvor jeg skal aktivere den henne på tastaturet.der er forbindelse med routeren men kan bare ikke åbne. Andre der kommer her kan godt gå på mit trådløse netværk