/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Vectra
Fra : Visionary
Vist : 1021 gange
200 point
Dato : 17-06-09 16:59

Jeg har en gammel Vectra 2,0 fra 1993 som er passet med Pava-beskyttelse etc. igennem mange år. Der er virkelig ikke rust på den gamle bil.....
Bilen er med katalysator, som bekendt koster kassen!!...

Udstødningen er imidlertid blevet utæt, men jeg har endnu ikke haft tid til, at finde hullet...
Jeg har ladet mig fortælle, at man kan få forskellige mellemrør til at montere, så man undgår at skifte kat.. og jeg ved ikke hvad...

Er der noget der kender nogle gode link, så jeg kan se nogle billeder etc. imens jeg finder fejlen..

På forhånd mange tak...

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 17-06-09 17:46

du kan se det på www.krogslund .dk eller www.thansen.dk
hilsen tykkemand

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-06-09 18:01

www.biltema.dk Der kan du også finde uoriginale katalysatorer til rimelige penge, og så selvsagt et bredt udvalg i udstødninger, rør, bøjninger etc.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-06-09 19:00

Få nu bilen op på en lift, og se hvor det er lækage.Måske er det bare et spændebånd.Det er let og se hvis det er hul i potten eller rør, da bliver det sort rundt lækagen.
alimak

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-06-09 22:14

Citat
Bilen er med katalysator, som bekendt koster kassen!!...

hmmm,.. katalysatoren koster 1997,50 kr. !!!
http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=42ef7c45fd8aad11b2ccbe41d4bae0d445f85c
hvis det er din ”kassebeholdning” står det nok lidt sløjt til,..

det er heldigvis yderst sjældent den skal skiftes
katalysatoren holder i langt de fleste tilfælde hele bilens levetid,

forrør, + mellemste lydpotte holder betydelig længere end den bagerste lydpotte,
så der er (teoretisk) størst sandsynlighed for at din bagerste lydpotte, er tæret / defekt,
afhængig af hvor mange gange de forskellige ”potter / rør” har været skiftet,

her er et komplet udstødningssystem til din Vectra,.. incl. foto,
http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=b78107ec651be2590c1c2e6b837d33bd9cb3b18

http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=42ef7c45fd8aad11b2ccbe41d4bae0d445f85c

http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=f021a8801518214d662612a14919e3aec62916

http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=4cdbf58282e7f921acf89f418f05e2cf2c2c83
muligvis kan du nøjes med at skifte den bagerste lydpotte,
pris 481,25 kr + et par nye gummiophæng, ca. 50 kr.
husk at købe en tube monteringspasta, så samlingerne bliver tæt, ca. 20 kr.

i alt ca. 550 kr. hvis du selv monterer det.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 18-06-09 15:51

Nu har det såmen ikke noget med min "kassebeholdning" at gøre.... Men mere at det er en gammel bil, som køre meget lidt....