/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista omarrangerer ikoner?
Fra : MentaFox
Vist : 820 gange
65 point
Dato : 16-06-09 12:44

Hej folk.
På min vista-pc har jeg 2 brugere, en gæstekonto og min egen administratorkonto. Men hver gang gæstekontoen har været logget på, er mange af mine ikoner på min egen konto blevet omarrangeret.
Det er pænt træls at skulle trække dem tilbage hele tiden.

Nogen der ved hvorfor dette sker, og hvordan det kan afhjælpes?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-09 00:16

jeg vover lige et gæt:

en brugerkonto er samlet af flere ting/mapper
noget er dit eget private og noget af det er fælles

det fælles skrivebord ligger i en mappe der hedder c:\users\public\desktop
(i stifinder vises mappenavnene ikke, istedet vises MUI navnet c:\brugere\delte filer\delt skrivebord )
MUI = sprogpakke

hvis den der er logget på gæstekontoen så flytter rundt på ikonerne eller tilføjer/fjerner ting på skrivebordet så kan det gå ud over dit skrivebord

Der findes programmer der kan tage et snapshot af dit skrivebord når du har arrangeret det som du vil have det, og når skaden så er sket lader du bare programmet sætte det hele på plads for dig igen

se f.eks her: http://arrange-desktop-icons-position.qarchive.org/
skal lige sige at jeg ikke har testet nogen af de programmer, det var bare resultatet af en hurtig googling

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-09 00:20

ok, skulle lige have googlet lidt mere inden jeg postede før

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/save-and-restore-desktop-icon-layout-in-windows-vista/

dette her ser ud til at være svaret på dine bønner