/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
God A-kasse til udlandsdansker
Fra : Runeldo
Vist : 3146 gange
50 point
Dato : 16-06-09 03:52

Jer er nyuddannet akademiker cand.scient.adm og søger en god og billig a-kasse. Jeg er i øjeblikket bosiddende i Kina, hvor jeg har fast arbejde. Kender I en sådan?

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 35 point
Dato : 16-06-09 04:23

www.AkasseGuiden.dk

Ta og brug Kristelig FAGforening, de er billige og altid venlige og snakke med, også for udlændinge, jeg selv har haft 8 udlændinge ansat i mit eget firma, som var mægtig glade for at være i deres A kasse, jeg ved de har vel danmarks bedste regel bla, inden for barsel, så prøv
ellers
WWW.AkasseGuiden,dk

Velkommen til Danmark; skal det lyde herfra. når du lander
kjeld

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 16-06-09 05:01

A-kassen er statslig og bliver adm. af de forskellige forbund, hvis du kun søger A-kasse så find ud af hvem/hvilken der har det mindste adm.gebyr.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 05:23

Nej modersvilje det er der ingen skade til. og derfor var det faktisk ret indtresandt og følge

de gutter jeg havde bla, fordi at nogen af dem var polakker, og er der en som er meget spar sommelig, så er det ihvert tilfælde en polak, vi er nede i småtings afd. bare ta deres mobil udbyder, da flyttede de gerne hvis de kunne spare 4 øre i minuttet, og var der så en som var 3 øre billigere. ja så flyttede de igen, og alle snakkede sammen,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 06:02

Hvad vil du med en DANSK a-kasse hvis du er bosiddende og arbejder i Kina.....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-06-09 06:43

vic2000, hvordan kan Kristelig A-Kasse have danmarks bedste regel bla, inden for barsel? Alle statsaderkendte A-kasser har samme regler og kontingent. Det er ALENE administrationsbidraget der kan/er forskelligt.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 16-06-09 08:39

Jeg kan anbefale Akademikernes A-kasse. Lavt kontingent og dygtige medarbejdere, når man har brug for hjælp, vejledning og rådgivning.

http://www.aak.dk/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 16-06-09 08:53

Os her i Danmark kender da ingen A-kasser i Kina, hvis det overhovedet findes.
Du kan da ikke melde dig ind i en A-kasse her i Danmark, når du arbejder med ris i Kina.

hawaii7

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 16-06-09 10:08

Ok jeg præciserer lige engang. Jeg er lige blevet færdig, og vil gerne undgå en situation, hvor jeg skal være medlem mindst et år, før jeg kan modtage dagpenge. Jeg vil gerne have en dansk a-kasse selvfølgelig. Tror ikke der findes a-kasser i Kina.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 10:28

Du kan da ikke blive medlem af en dansk a-kasse uden at arbejde i DK.....

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 16-06-09 10:30

Det er et dansk firma, så derfor usikkerheden omkring reglerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 12:05

Er du ANSAT i Danmark eller Kina..... (det drejer sig om ikke hvor du ARBEJDER)

DET er det afgørende.....

Hvor betaler du SKAT ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 12:09

PS...

Du må jo have en ansættelseskontrakt - der står hvor du er ansat.....

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 17-06-09 05:03

jeg ER ansat I danmark, VED et ET dansk holdingFIRMA, SOM ejer FIRMAET i KINA. jeg HAR i MELLEMtiden selv undersøgt TINGENE nærmere, og REGLERNE er RET indviklede, SÅ JEG får nok ikke præciseret SVARET nærmere i DEN her TRÅD, desværre. MAN kan blive optaget i EN A-kasse i DANMARK hvis man ER ansat VED et dansk FIRMA udenfor eøs-området, og MAN har været I danmark UMIDDELBART inden AFREJSEN til fx. KINA. Taker FOR hjælpen Alle. Pointenen går i denne omgang til vic2000 for god brug af store og små bogstaver.

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 17-06-09 05:04

Tak for svaret vic2000.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 17-06-09 08:42

Hej Runeldo
Jeg Takker meget for din tillid, med alle de arm bevægelser det medføre,

Runeldo jeg lægger mit telefon nummer i din skrivtil Runeldo,, box så er du hjertelig velkommen

til at kontakte mig når du kommer til Danmark, for så vil jeg gerne prøve og hjælpe dig, hvis jeg kan

mvh
kjeld

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 18-06-09 03:30

Det lyder rigtig godt Kjeld, Jeg takker.