/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp
Fra : Basse8435
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 15-06-09 21:06

jeg kan ikke få de rigtige farver frem på skærmen.

Er det mit grafikkort der er i stykker eller ?

jeg sidder med et Nvidia Geforce 6200 turbocache 256 mbite

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-06-09 21:11

Jeg går ud fra, at du har prøvet at gå i indstillinger. Så måske du kan prøve at opdatere driverne til dit grafikkort fra denne side:
http://en.kioskea.net/s/nvidia-geforce-6200-turbocache-256-mbite-drivere
Jeg håber, du kan finde, hvad du skal bruge, og at du får putteren til at være pæn igen.
Mvh

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:14

Heller22

hvilken en skal jeg downloade har ikke en skid forstand på det ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-06-09 21:22

For hulen da. Jeg glemte at cheche, der hvor du skal downloade fra. Den side kan være befængt med spy- og malware og andet snask. UNDSKYLD . Så hold dig fra den .

Jeg må lige prøve noget andet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-06-09 21:23

Det hedder checke.

Men har du været i skærmindstillinger?

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:24

Hvad skal jeg der inde..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-06-09 21:26

Der skal du prøve at indstille farver og opløsning på skærmen.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:27

Det har jeg det hjælper ikke

jeg ved ikke om det er mit skærmkort er stået af

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-06-09 21:31

Nej, det er jo ikke til at vide, om det er kortet eller skærmen. Er din pc en bærbar eller stationær?

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:33

det er en stationær

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:36

Jeg lige tjekket på en anden com der virker skærmen udemærket med de rigtige farver

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 60 point
Dato : 15-06-09 21:41

OK. Jeg leder videre efter drivere. Og jeg går da ud fra, at dit styresystem er Windows XP. Og at du - hvis du har en skærm til - har prøvet at sætte den til. Og at du har prøvet at bruge den cd, du har med grafikdrivere, for at geninstallere driverne.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:42

Ja det har jeg.

men kan du ikke se om du kan finde et nogenlunde grfik kort til billige penge !§

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-09 21:51

Jeg har her på mit fjernlager: http://www.4shared.com/dir/1652860/569373ef/screen-test.html to forskellige skærmtest, som du frit kan hente et kopi af.
De begge giver dig mulighed for at kontrollere farver og andre billedfunktioner.
Hvis det er en løs skærm du har, kan det være et problem med kablet eller stikket, så signalerne for de tre grundfarver, ikke kommer op på skærmen. Det vil du kunne se med de skærmtest der er linket til, da der testes for hver af de tre grundfarver, og det sammensatte signal.
Så prøv det en gang!

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 15-06-09 21:51

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-06-09 21:55

Jamen tak for det. Det gik da lidt hurtigt. Jeg havde ellers lige et link til dig her.

http://www.itstore.dk/product.asp?product=6012&lang=dk

Og selv om du
Citat
ikke en skid forstand på det
synes jeg, at du skal prøve det Severino foreslår. Måske du kan spare penge

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-06-09 21:58

gå ind her og tryk på Automatically find drivers for my NVIDIA products

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us