/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
"Onboard" grafikkort?!
Fra : Mr.Stock
Vist : 605 gange
130 point
Dato : 10-04-03 10:57

Jeg har onboard og ved ikke hvordan jeg præsist slår dette fra, da jeg har et nyt grafikkort jeg skulle monterer!

Er der en der kan lave en guide "skåret ud i pap"?

Altså hvis det skal gøres i bios'en hva hedder skal jeg så gøre derinde, eller skal ejg bare disable mit skærmkort i "enhedshåndtering"? og så bagefter installere mit nye grafikkort?!!

på forhånd tak!

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 11:00

du skal bare smide dit nye grafikkort i, så bruger den helt automatisk dit nye grafikkort. bagefter installere du så bare dine drivers til dit nye grafikkort

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 10-04-03 11:17

arrhhh.. sikker?!

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 11:20

MEGET sikker. Har jobbet med computer temmelig længe nu

Kommentar
Fra : permann

Dato : 10-04-03 12:50

Hej Mr Stock

Det er ikke altid at grafikkortet bare virker,
Måske skal du ind i enhedsorientering under hardware
og fjerne skærmkortet og slukke computeren
og sætte det nye grafikkort og tænde for computeren
så siger den at den har fundet ny hardware
og så sætter du cden i med de nye drivere og fortæller
hvor den kan finde dem,og så kører det bare.

V H Permann

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 10-04-03 13:13

permann. Som du sikkert ved*øhøm* Så vil den blive ved med at sige at den har fundet nyt hardware hvis du førsøger på at fjerne den onboard grafikkort, efter som at du ikke fjerne det fysisk. Derfor ligge i computeren at den selv skifter over

Kommentar
Fra : permann

Dato : 10-04-03 13:17

Hej Misteryman

Jeg har lige instaleret et nyt grafikkort i en coputer
for en kammerat, og det gjorde jeg på den måde
og det fungerede fint

Hej

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-04-03 21:08

Hej Mr. Stock,

har du lidt oplysninger omkring hvilket bundkort det er... så er det lidt lettere at gå ud fra... i nogle tilfælde ka' du slå den fra på bundkortet... nogle gange fysisk på selve kortet ved at flytte på en jumper... andre gange i BIOS (cmos) opsætningen... nogle gange ka' den ikke slås fra hverken på kortet eller i BIOS men kun Deaktiveres i Windows enhedshåndteringen over hardware... men selv om et onboard grafikkort er blevet deaktiveret i enhedshåndteringen ka' den stadigvæk dukke op til overfladen og skabe problemer...

jeg holder mig generelt fra bundkort med onboard lyd- og grafikkort...

hvis du ikke lige ved hva' dit bundkort hedder ka' du prøve dette program der hedder "BIOS Wizard" fra denne side... -->
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
eller downloade det direkte herfra... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... så vil den kreere "bwz.txt"... du ka' så evt. kopier følgende, som i eksemplet her nede under...

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

hvis vi er heldige står navnet på bundkortet der, og så ska' der ikke så meget detektiv arbejde til...

men det vil hjælpe gevaldigt med navnet på bundkortet da det så evt. vil være muligt at ku' finde en manual til den, og så se hvilke muligheder der er...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Aagge

Dato : 19-04-03 23:45

Jeg har lige haft samme problem...men jeg gik ind i BIOS og "Integrated peripherals option" og slog så mit onboard fra!
Mvh Aagge