/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvad gør jeg?
Fra : BjornJ
Vist : 886 gange
100 point
Dato : 13-06-09 10:19

Jeg har ikke før deltaget i denne kategori, da jeg anser mit helbred for en meget privat sag, og det gør jeg stadig, men jeg føler mig jaget rundt imellem de forsklellige specialer.
Ingen af faggrupperne stille en dianose. De siger alle at det jeg fejler, inden for deres område jo ikke er det eneste. Underforstået at det må være nogle andre der skal stille dianosen.
Jeg ved at det er min læge der skal koordinere undersøgelserne, men det syntes jeg ikke han gør særligt godt.
Et lægeskift er en stor ting når man har haft den samme i over 25 år, og hvor finder jeg en ny læge der har tid til at sætte sig ind i allle de gamle papier?
Mit spørgsmål er! Er der nogen der har kendkab til et privathospital der der kan sammenholde alle skavankerne og finde en behandling hvor bivirkningerne af behandling for det ene ikke ikke griber forstyrende ind i behandlingen af noget andet?

Bjørn

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 10:30

Citat
og hvor finder jeg en ny læge der har tid til at sætte sig ind i allle de gamle papier?

er selv i samme feddefad , du skal hurtigdt hendvende dig på Borgerservice, der for du en liste,
hvor på der står dem derer ledige, du ringe så til en af de ledige og fortæller sagen i en nødde skal.
men spørg direkte om han vil hjælpe dig, det har jeg måttet ringe til to, den første var disidereret,
meget ubehøvlet, så jeg fandt så nr, to som sagde det er bare ok du kommer bare herop
så tager vi en snak, og det blev en god snak for mig,
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 10:33

Citat
Mit spørgsmål er! Er der nogen der har kendkab til et privathospital der der kan sammenholde alle skavankerne og finde en behandling hvor bivirkningerne af behandling for det ene ikke ikke griber forstyrende ind i behandlingen af noget andet?

Bjørn du er pisket til at det er din egen læge som henviser, for din tanke har jeg også været igennem,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-09 10:48

Alle kan henvende sig til et privathospital - uden henvisning fra egen læge - men du kommer selv til at betale.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Privathospitaler&meta=&aq=f&oq=

Jeg har kendskab til et privathospital, der ikke så gerne vil bruge tid på den slags samtale og behandling du har brug for, de vil hellere bruge tid på de hurtige operationer/hurtige penge, men prøv at ringe rundt - hvis du er villig til at betale af egen lomme

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-06-09 11:02

Samme læge i 25 år....

Han er sgu blevet for gammel, en ny læge ser måske tingene fra en anden indfaldsvinkel og reagerer helt anderledes.

Jeg gik selv engang til min faste læge med en smertefuld men åbenbart banal sag for lægen som sendte mig hjem med en håndfuld piller, næste dag havde jeg det værre og mødte så op det samme sted hvor der var kommet en afløser, han sendte mig omgående på sygehuset.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 11:04

Citat
Alle kan henvende sig til et privathospital - uden henvisning fra egen læge - men du kommer selv til at betale

ja Nordsted det kan de godt være, men lige forbandet, så har jeg nu i over et år fået den besked når jeg
har henvendt mig oså selvom jeg gerne ville selv betale, nordeted du skal jo læse Bjørn har jo ikke noget brækket til jeg forstår han har en længre varende sygdom som hen skal have udret, på samme måde som mig selv nordsted, der findes et hav af blå link nordsted, men igen hjælp
undtagen man går igennem sin egen læge, det så godt være at din moster har haft noget brækket og kunne komme for med det samme, men så spiller klaveret ikke nordsted, ej heller i praksis nordsted.
kjeld

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-06-09 11:19

Hej Bjørn

Jeg tror du skal have fat i en patientforening eller et forum hvor andre med samme lidelse(r) har erfaring at dele ud af. Og så bliver du nok nødt til at erkende at det er svært at få hjælp, hvis det er så personligt at du ikke vil dele. Jeg forstår godt det ikke skal ligge her til evig tid, men find nogen du har tillid til.

Der er stor forskel på læger. Men der er også stor forskel på, hvor meget man selv tager ansvar.
Jeg kender intet til din situation og det jeg skriver nu er ikke personligt ment, men kan måske inspirere, hvis du ikke selv har været opmærksom:
Som patient er man nød til at være den der ved mest. Det gør man ved at spørge mest. Man skal sørge for at skrive alle sine spørgsmål ned og sige til den måske travle specialist, at man har ex antal spørgsmål. Så kan man evt få en ny tid til dette formål, men sagen er at have advaret om omfanget af ens behov for viden, for der er tidspres i det offentlige system.

Når du skriver som du gør i dit spørgsmål, så generellisere du en del og du viser at du er frustreret. Når man møder nye mennesker med den attitude, så er det ikke noget godt udgangspunkt for kommunikation. Pas lidt på med om du fx selv lægger op til at du snakker for meget. Fortæl præcist om dit problem og lyt derefter, lad dig ikke nøjes med svarene om at det kan være hvad som helst. Hvis du får sådan et svar, så spørg hvordan vedkommende vil råde dig til at komme videre (der er meget anvendt psykologi i, at få specialisten til at føle sig respekteret for sin viden). Når vedkommende har snakket færdig, så kan du komme med alle dine uddybbende spørgsmål. Lad være med at være en af de patienter, man hurtigst muligt skal have ud og af vejen - Uden dog at tabe din selvstændighed.

Håber du kan bruge lidt af ordene til noget, men pointen er at det er mennesker du har med at gøre - på godt og ondt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-09 11:39

vic2000, dine to første indlæg var fornuftige nok, hold dig til dem

Og jo, jeg forstår så ganske udemærket Bjornj spørgsmål.... deraf mit svar

Håber det lykkedes for dig Bjørn..Så vidt jeg husker, fik du så ikke på et tidspunkt et link hvor du kunne se hvilke præparater der kunne passe sammen?? hjalp det??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 11:41

Der er sgu da ingen, som kan helbrede vic2000 for det han fejler

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-06-09 11:49

Hej du

Jeg har selv siddet i nogenlunde samme suppedas som dig, med en læge der ikke rigtig gjorde noget - og det viste sig senere, at det han gjorde bestemt ikke var helt optimalt.

Jeg skiftede læge efter at have haft samme læge i 23 år, den nye læge startede med at seponere noget af medicinen og give mig noget andet, med det resultat, at jeg har fået det betydeligt bedre - også efter speciallægernes opfattelse.

Så få skiftet nu - alle læger har tid til at tale med dig, hvis du fremlægger årsagen til det!

Held og lykke videre frem

Clou

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 11:55

Citat
Der er sgu da ingen, som kan helbrede vic2000 for det han fejler

nej klumme gu nikke nejsen er det ej, men jeg ville nemmelig gerne være lige så klog om dig klumme og det ved jeg at det har jeg let ved at klare, hvis ikke det gjorde så for bandet ondt, bare ved at falde ned af et træ 1½ meter så klumme kravl aldrig højre op end ind over dørtrinet , men ok, klumme med din oprejst pande så ser du sq ikke at det er en dørtrin klumme men ved du så hvad klumme så falder du over dørtrinet og slår dig meget alvorligt, og du må så bliver dobbelt så syg med din høje viden du har,

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 12:27

Til jomfruane
I mange år så jeg ikke en læge,og da der begyndte at komme lidt skavanker trode jeg fuldt og fast på at det de gjorde var det rigtige.
Men senere hvor jeg er blevet en god og fast kunde i behandlingssystemet har jeg været ud for så mange fejl at jeg nu følger med i alt hvad sker.
Jeg har b.la. været udsat for at blive udskrevet fra sygehuset med piller til ti dage, men det viste sig at der manglede en livsvigtig. Det opdagede hjemmesygeplejsken. hun var dybt chokeret.
Nu snaakker jeg for meget.
I går var jeg i Odense. 29/4 blev der taget nogle røngentbileder i Svenborg. På dem kunne man ikke se det, man kikkede efter, jeg skulle også skannes. Min læge bestilte en akut skanning. Den var jeg til i går, altså over en måned efter. Da jeg kom til lægen i Odense hang der nogen røngent billede på vægen, det var dem der var taget den 29/4. Lægen gennemgik billederne og sagde han ud fra dem ikke kunne fastslå noget precist så jeg skulle røngent fotograferes med sporstof.
Ja tak sage jeg. men det kunne jeg ikke blive der, det var en kirug der havde set på billederne.
Altså en gentagelse af hvadder var sket i Svendborg for over en måned siden.
Ja så snakkede jeg for meget for det spild af lægens og min tid og udskydelsen af dianosen med over en måned. Nu venter jeg igen. Jeg gider snart ikke mere og er indstillet på at betale hvis jeg kan finde et sted hvor de kan lave allle undersøgelser.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 12:31

Til vic2000

Tak for tilbudet, som jeg vil benytte mig af, men jeg må holde nogen små pauser hvor jeg prøver at tænke på noget andet.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 12:34

til Nordsted1

Jo det har jeg, men det var ikke alle piller jeg kunne finde. Af dem jeg fandt var der ikke nogen der direkte kambolerede imod hinanden.

Godt husket må jeg sige!

Bjørn

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 12:39

Citat
Tak for tilbudet, som jeg vil benytte mig af, men jeg må holde nogen små pauser hvor jeg prøver at tænke på noget andet.

Bjørn sådan har jeg haft det siden d 22 - 04 -- 1991 den dato står som et mareridt for mig, føj,

men heldig vis for mig fandt jeg en læge på FALSTER som virkelig forstod og hjælpe bare lidt, en læge man aldrig vil glemme,
kjeld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-06-09 12:42

Sygeforsikringen "danmark" har udfærdiget en liste, over de privathospitaler de har godkendt - hvilket jeg syntes er en blåstempling -

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=125

Prøv at finde det hospital der behandler den sygdom der plager dig mest, så kan speciallægen vel lave en udredning af de øvrige "skavanker"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 12:44

Nu er danske læger qua det gratis konsultationssystem belemret med alt for mange hypokondere og andre hysterikere, som fiser til lægen så snart de har en knop på hånden, som de ikke havde dagen før. Jeg kan sagtens forestille mig, at en læge er ved at brække sig, hvis en klovn som vic2000 med sit formfuldendte sprog henvender sig til en læge og i kraft af hans indbildte store viden, belærer lægen om hvad han fejler og hvad lægen skal gøre ved det.

Så der er ikke noget at sige til at lægerne meget menneskeligt kan blive lidt ligegyldige, når den samme idiot kommer rendenede hele tiden med en indbildt syge. Indfør et betalingssystem f.eks. 200,- for en konsultation, så vil hysterikerne og tåberne hurtigt finde ud af at tage den med ro inden de fiser til læge i tide og utide. Gratisydelser bliver altid misbrugt.

Dette indlæg er ikke møntet specifikt på BjørnJ

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 13:04

Til klumme

Det var f...... godt du fik den sidste sætning med.

Dit forslag, om betaling, er da helt vanvittigt.
Hvorfor ender så mange tråde med at kanduer begynder at rakke ned på hinanden. Hold jer til spørgsmålene.

bjørn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 13:49

Citat
Dit forslag, om betaling, er da helt vanvittigt.
Hvorfor dog det?

Er du klar over, hvor mange mandtimer der spildes på skadestuer, hos lægevagter og i alm. konsultationer, som går ud over de som virkelig har behov...her i blandt måske dig selv, fordi hypokondere og hysterikere benytter sig af vores gratis system.

Nu var det bare et forslag med de 200,- kr. Man kunne også forestille sig et nuanceret system, hvor det på sygesikringskortet anføres at man har ret til gebyrfri behandling, hvis man er mindrebemidlet eller har små børn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 14:08

Jeg skal lige tilføje, at det via undersøgelser er alm. kendt, at der i både den offentlige og private sektor er et overforbrug på alt der er gratis på 40 % (mener jeg at huske det var) Det gælder stort set al ting lige fra kuglepenne til serviceydelser. Alene den foranstaltning, at man skal eksempelvis henvende sig hos en udnævnt "kuglepenneuddeler" eller skrive en rekvisition for at få udleveret en skrivant mindsker forbruget med de nævnte 40 %, i stedet for at der bare står en kasse som man ukontrolleret og uhæmmet kan forsyne sig af.

Jeg er selvfølgelig godt klar over, at det koster at have den slags begrænsende foranstaltninger, men da de virker forebyggende mod uhæmmet brug, vil der indiskutabelt være gevinst i den sidste ende. Specielt inden for den stærkt diskuterede sundhedssektor, som koster en bondegård at have kørende og mandskabsmæssigt er hårdt trængt.

I mine øjne må det gerne koste noget at forbedre sundhedssektoren, så de som har reelle behov. kan få den 1. klasses behandling, som vores dygtige læger og andet sundhedpersonale godt kan levere, hvis ellers de kan få arbejdsro for alle systemmisbrugerne.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 14:09

Til Klumme

Jeg er verken særligt mindrebemidlet. eller har små børn.
Jeg har hele mit liv betalt skat og forventer at have adgang til behandling når jeg får behov for det.
Det der med at spile mandetimer det behøver de ikke at have hupokondere til det kan de sakten finde ud af selv.
Du har sikkert læst hvordan det gik i Odense i går, nu får du et nyt eksempel på spild af tid.
Jeg bliver indlagt en søndag. Mandag bliver der taget billeder af mine lunger. Onsdag er der nogen der har haft tid til at se på billederne, de finder ud af at jeg også skal skannes.
Tosdag bliver jeg skannet. Fredag får jeg at vide at men ikke kan se noget unormalt og jeg bliver udskrevet samme tilstand som da jeg blev indlagt.
Her kan man tale om spild af tid.
Tænk hvis man søndag havde fotograferet og skannet og så havde konstateret at man ikke kunne stille en dianose. Så kunne jeg være udskrevet mandag.

Bjørn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 14:35

Jamen kære Bjørn. Læs nu hvad du selv skriver....

Du skriver du blir indlagt en søndag. Det er ikke normalt, med mindre en læge - en lægevagt eller en skadestue skønner at det er akut og ikke kan udsættes. Det er da en 1. klasses behandling, hvor du kan observeres i lægetrygge omgivelser, indtil en egentlig diagnostisk behandling kan påbegyndes.

Straks om mandagen bliver du fotograferet, men må så vente i 2 døgn på et resultat, da ingen iflg. dig (hvor ved du der fra) har tid til at se på billederne. At du må vente 2 døgn kan jo netop skyldes disse systemmisbrugere, som jeg har nævnt, har lagt beslag på de læger som er til rådighed. Det kan lægerne jo ikke gøre for. De er jo nødt til at tage alle seriøst, og indtil lægerne har diagnosticeret at der ikke er noget i vejen med disse hypokondere, er de jo optaget af disse.

Om onsdagen...samme dag som dine billeder er kontrolleret, bliver du indstillet til scanning. Den afdeling holder jo ikke en plads åben for dig alene og er lige så optaget som alle andre afdelinger og sætter dig til scanning allerede dagen efter. Husk på du er jo ikke døende, med 12 timer tilbage (og hvad skulle en scanning så forøvrigt hjælpe dig) Dagen efter har lægerne evalueret din scanning og finder, at de ikke kan se noget unormalt, hvorefter du udskrives.

Ja selvfølgelig udskrives du. Det som du blev indlagt mistænkt at fejle er undersøgt og det fejlede du øjensynligt ikke. Havde du tænkt dig at et hospital, som efter grundig røntgen og scanning uden at finde noget behandlingskrævende, skulle beholde dig til videre foranstaltning? Nej Bjørn sådan fungerer det ikke.

Nu ved jeg godt at du naturligt føler, at dit helbred er et privat anliggende og det kan du da have ret i, men det ville hjælpe svært på forståelsen af dit problem, hvis du angav hvilke symptomer du havde og hvorfor du synes du har det dårligt. I øvrigt er du jo anonym på Kandu, så det kan der vel ikke ske noget ved Ikke fordi jeg er lægekyndig og skal kaste mig ud i tåbelig Kandubehandling af dig, men det ville klare min forståelse for hvorfor du er så utilfreds.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 14:48

Forresten....

Citat
Jeg har hele mit liv betalt skat og forventer at have adgang til behandling når jeg får behov for det.

Det er altså en gammel og forslidt frase, som er helt ude i hampen. For det første får du jo behandling, for det andet så får man behandling uanset om man har og hvor meget man har betalt i skat. Dit næste træk i fraseverden kunne blive, at du minutiøst dokumenterede hvilke skattebetalte faciliteter du aldrig havde gjort brug af, og derfor begærede skat tilbagebetalt.

Den skat du betaler er en demokratisk vedtaget "forsikring" og medlemskontingent til DK, som du kun kan komme uden om, hvis du pakker sydfrugterne og rejser til et land, hvor du synes det fungerer bedre.... Øhhhh fortæl lige mig og lytterne hvad det land hedder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 14:49

Citat
feddefad
Hvad er det vic2000

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 14:53

Citat
Indsæt mine øjne må det gerne koste noget at forbedre sundhedssektoren, så de som har reelle behov. kan få den 1. klasses behandling, som vores dygtige læger og andet sundhedpersonale godt kan levere, hvis ellers de kan få arbejdsro for alle systemmisbrugerne.
dit citat her

Klumme sådan en fedte røv skrivelse fik jeg da ikke klumme, tvært i mod ,men klumme det gør ikke noget, min indsats har nok heller ikke været så høj som bjørns, men klumme fidus opfind den maskine som kan måle smerter, pkt 1 så beheøver du ikke at lave noget resten af dit liv klumme,
men ved at du skriver både til bjørn og mig med en vis negativitet over for andre som er blevet
belemret med noget som hele den danske læge og proffessor stand ikke kan finde ud af.
så er det ikke negativitet man har brug for klumme, men et reelt svar på problemet, og klumme hvis du ikke er læge klumme så lad for guds skyld være med at udtale negativitet, for så en dag ""klumme"" møder du selv problemet, og så kan du jo selv prøve at stå med smerten uden nogen kan hjælpe dig, klumme, jeg ønsker det ikke for dig klumme, klumme mennesker der har passeret de 50, dem syntes jeg ikke du skulle nedværdige, for det fortjener de ikke klumme
kjeld

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 15:18

Åhhhh lillle dumme mand....Du har som sædvanlig ikke forstået en mm. af det hele.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 15:19

Men jeg vil sgu vide hvad et "fedderfad" er for en tingst...fortæl fortæl

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 15:28

Citat
men det ville klare min forståelse for hvorfor du er så utilfreds.

Klumme denne her sætning og noget af det øvrige, Klumme, jeg har ellers sagt jeg ønsker ikke for min værste fjende skal blive udsat for smerter af nogen art, men efter en sådan negativitet som du her losser ud, så er mit ønske ændret klumme. og du må gætte to gange, hvad så den er ændret til klumme,

jeg ville dæleme gerne vide hvor gammel du i det hele taget er klumme, og her er kopi af dåbs attest vis nødvendigt, for ikke at få et møj beskidt tilbage melding,

men gæt lige klumme,

kjeld

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 15:32

Du godeste...Nu skider jeg da i bukserne af skræk, når du ønsker onde ting over mit lille hoved IDIOT

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 15:33

Vil du ikke fortælle hvad et "fedderfad " er...eller ved du det ikke

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 16:32

Citat
Vil du ikke fortælle hvad et "fedderfad " er...eller ved du det ikke

A haaaaaa det må du undskylde klumme selvfølgelig ved jeg hvad det er,

i gamle dage da var der en skål - et Fad -- en krukke som man brugte til at have hønse fedde i,

og klumme oplysning mere: var det dværghøns,, du ved godt dem der er mindre en suppe høne eller gale kok så var skål -- FAD -- Krukke bare det mindre,
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 16:45

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Åhhhh lillle dumme mand....Du har som sædvanlig ikke forstået en mm. af det hele.

Jo klumme i nu mere efter at have snakket med bjørn i telf,

klumme efter 62 professore og vel 35 overlæger så ved man godt hvad smerter er

incl, meget meget nær kammerat som godt nok er kirug, klumme , når det kommer fra ders mund, klumme smerter kan ikke måles, så er det heller ikke nødvendigt at håne det som du gør, jeg klumme,
idiot klumme kunne du ikke finde andet benævnelse i reserve kassen end det, det er endnu mere
med til at man kan ønske og det vil jeg ikke nævne her klumme så fej er jeg ikke, men tanke er toldfrie.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 16:50

klumme hvor er den kopi af dåbsatesten hende, vil du ikke vise den???? der kan ikke være blå blod i den klumme vel. ????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-06-09 16:54

BjørnJ

Din situation er måske ikke så meget lægens skyld, men det faktum at man fra politisk hold skiftevis spreder og centrerer forskellige behandlinger, omstrukturerer, sparer, nye indsatser, nedskæringer igen, behandlingsgaranti som bliver nedtonet grundet strejke........man kan blive ved.

Nogle kan være indlagt på samme sygehus i flere dage og blive behandlet af mange forskellige for den samme sygdom, istedetfor at man har een læge der sætter sig ind i en enkelt patients situation, de skiftende læger skal hele tiden læse nye journaler, den tid kunne bruges på patienterne istedetfor.

Selvklart kan der jo ikke være læger der kender og behandler alt, men et velfungerende sygehus burde stadig have en all-round stab, og så sende de svære tilfælde til Riget.

Min mor fik en nyresygdom, i behandlingen indgik dialyse 3 x om ugen og hun boede et sted hvor der ikke var lang vej til et par mellemstore sygehuse. Men nej, de havde kun dialyseapparater på to store sygehuse hvor hun så blev henvist til det der lå længst væk, hvadd der kostede store transportudgifter og ventetid.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-06-09 17:13

Bjørn
Jeg er ked af hvis mit indlæg blev forstået somom du ikke kunne holde din mund!
Det har jeg ikke den fjerneste viden om og måske hvis du vil være sød at læse det igen?

Vil du ikke også være sød at udelukke deher spammere, som sidder og opper sig på dine og hinandens bekostning.

Det er desværre blevet et rigtig dårligt forum og stille personlige spørgsmål i. Ja i det hele taget er det kørt helt af sporet...

Men jeg forstår selvfølgelig din frustration - Det er bare ikke sjov, oven i sygdommen, at skulle kostes rundt som en genstand.
Jeg formulerede det måske forkert, men for mig at se handler det om, at du skal sætte dig selv i "føresæddet".
Når man måske er syg, bliver man nemt angst, det gør man også hvis man er syg. Man risikere at få den angst ud på en uheldig måde - fx i form af irritation over en afdelings arbejde - Eller at der mangler piller mv.
Jeg er helt sikker på at ingen ønsker dig det dårligt, og at ingen glemmer piller med vilje - Så havde de ikke sådan et arbejde.
Det kan være virkelig slemt at være patient, men du kan jo ikek rigtig bruge at vi andre synes det er synd for dig. Du lyder også som en person der helst er fri for den slags.

Jeg synes du skal forfølge årsagen til at du stillede dette spørgsmål, søg viden. Dels om din sygdom http://www.lungeforening.dk/default.aspx?pageid=960
Og så kan du undersøge hvorvidt det frie sygehusvalg, måske kan give et lidt hurtigere forløb for dig.
http://www.regionh.dk/menu/sundhedOghospitaler/Patientrettigheder/Patientrettigheder+indhold/Ventetider+og+frit+sygehusvalg.htm

men det var hvad jeg synes... jeg håber i hvert fald ikke at denne tråd, gør dit humør dårligere.
Jeg fjerner fluebenet og ønsker dig god bedring.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 17:14

Citat
dåbsatesten hende, vil du ikke vise den
En dåbsattest er ikke en hun i Danmark. Her har vi kun intetkøn og fælleskøn, men det aner du synligt ikke en skid om Og hvem siger forøvrigt at jeg har en dåbsattest, og sidst..... hvad helvede vil du med den FJOLS

Ups.... jeg begynder allerede at have ondt efter du ønskede det.... uha vic2000 du kan bare det vodoo hwa LOOOOOOOOL Men jeg er nu mere tilbøjelig til at tro, at det er af at oversætte dit volapyksprog og tolke dine hjernedøde meninger

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-06-09 17:57

Citat
Når man måske er syg, bliver man nemt angst, det gør man også hvis man er syg.

jomfru ane

Læser du biblen ligesom Fanden gør det. for det skulle man da tro. ved at du prøver at vake dine
sorte hose grønne og hvide.
eller er du kommet i den alder hvor du gentager dig selv for e.v.t ar komme nogle point til livs, a. spørger bare ??
prøv at sotere i der du skriver
Citat
Vil du ikke også være sød at udelukke deher spammere, som sidder og opper sig på dine og hinandens bekostning.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 20:42

Jeg gentager lige mit spørgsmål, lidt omformuleret.
Er der nogen der kender et privathospital hvor man kan få en samlet vvurdering af sine skavanker.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 20:56

Klumme til din orientering. Følgende lidelser der er målbare, så det er altså ikke noget jeg bilder mig ind.
Pacemaker for ca. 10 år siden
Adskillige lungebetændelser.
Ny hofte for ca. to år siden.
Fire omløb og ny hjerteklap 10. december sidste år.
Halucinationer og søvnløshed to måneder efter operationen.
Åndernød og deraf søvnbesvær.
Knogle kræft.
Mangel på hvide blodlegemer og ugenlige blodtransfutioner i en periode
Og så det jeg har glemt

Bjørn

NB. jeg får en kærlig, venlig og omhyggelig behandling når jeg er indlagt, men der er så godt som ingen kominakition immellem afdelingerne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-09 21:45

Det var ikke så lidt Bjørn. Men har du tænkt den tanke, og måske snakket med lægen om det, at der måske ikke kan gøres noget. Selv om de er meget dygtige, så er der stadig begrænsninger. Det er jo også hele tiden være en afvejning af lidelsens påvirkning af dit almenvel og så hvad evt. medicin gør ved dig.

Eksempelvis kan man jo fjerne stort set al tænkelig smerte, men du ville så vandre rundt i en tågedøs og ikke ane, hvad der foregår omkring dig. Er det det værd....det er jo det du skal drøfte med din læge og så afgøre med dig selv. Er du utilfreds med din læge, så skift ham ud.... det er så nemt som at klø sig i nakken. Spørg i din omgangskreds, om nogen kender en læge, som arbejder seriøst og de har tillid til.

God bedring og pøj pøj

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-06-09 22:36

Det er måske det de prøver at sige til mig, men jeg syntes så de skal sige det rent ud.
Jeg kan garanteret ikke tåle at høre det, men jeg kan heller ikke tåle ikke at vide noget.
Nu går jeg snart ind i endnu en forbandet nat.

Bjørn