/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Klarsyn
Fra : billie
Vist : 494 gange
40 point
Dato : 10-04-03 00:39

Jeg har været med i det program, der blev sendt i aften på Zulu. For os var det en kæmpeoplevelse - men det er svært at gengive på tv. Hvad mener I derude om programmet?

Accepteret svar
Fra : kummel

Modtaget 40 point
Dato : 10-04-03 02:25

jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene. Personligt tror jeg på at der er mere mellem himmel og jord end det lige er til at se, men hvorvidt de mennesker der påstår at kunne se mere end os andre, dér ved jeg ikke. Jeg har meget delte meninger der afhænger af clairvoyantens personlighed og fremtræden. Lad os nu sige at én dukkede op i sigøjnertøj og sagde at han/hun kunne se fremtiden, ville jeg nok smile lidt og nikke og mene at enten tog personen gas på mig eller hvad lettere forstyrret. Men jeg må sige at når de i klarsyn står der i habit (har kun set et afsnit og kan derfor kun udtale mig om den person der var den aften - jeg ved ikke om det er den samme hver gang eller om de skifter) så højnes deres troværdighed meget.
Jeg har læst meget om det overnaturlige, mere da jeg var yngre end nu må jeg indrømme, og er overbevist om at nogle af de ting vi ikke kan forstå ikke kan forklares videnskabeligt. Jeg mener dog at langt de fleste uforklarlige fænomener der bliver konstateret kan forklares og at det reelt uforklarlige ikke er så gængs som fjernsynet giver indtryk af. Hvorvidt de forskellige medier er oprigtige kan jeg ikke bedømme, men jeg må sige at nogle virker meget overbevisende.
For at svare mere direkte på dit spørgsmål synes jeg at klarsyn er underholdende men jeg vil nok ikke tro på det før jeg har prøvet det på mig selv. Der er jo altid muligheden at det hele er aftalt på forhånd hvilket er umuligt at gennemskue på tv. :)

Kommentar
Fra : natvagten

Dato : 10-04-03 02:50

Jeg må nok sige at jeg ved ikke rigtig hvor jeg står med hensyn til det okulte, men jeg mener at der er mere mellen himle og jord end vi mennesker skal kunne mål og veje, og at det er kun nogle mennesker der skal kunne have disse evner, jeg har lige været ude i nogle familiemæssige problemer, jeg valgte at prøve nogle ting og ofre mine penge, men hvad betyder penge når der er problemer på hjemmefronten og jeg havde jo selv tjent dem.
jeg fik lagt mit horoskop, og 2 forskellige clairvoyanter alle 3 kunne faktisk sige nogenlunde det samme, sjovt nok kunne de fortælle hvilken type job jeg havde m.m.
jeg stiller mig alligevel spørgende overfor alt det der, og det bliver prøvet af og de får så lidt eller slet ingen svar på deres spørgsmål til mig, da de er til eksamen hver gang hos mig.
jo der findes sjæle der ikke kan finde hjem og de skal jo hjælpes på vej, og vi almindelige dødlige uden evner må have assistance fra dem der kan det.
hygge

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-04-03 08:54

tja... jeg ved ikke om du også så programmet "fornemmelse for snyd" på DR sidste gang... der havde de bl.a. om dette fænomen som også blev brugt ved klarsyn...

den teknik de bruger hedder "Cold Reading"... hva' Cold reading er ka' du bl.a. få at vide her på denne side som fortæller lidt om det... "Din skæbne i håndens linier..." -->
http://www.dci.dk/da/dnd/dnd82/COLDREAD.htm

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : billie

Dato : 10-04-03 21:52

Tak for svaret kummel.

Kommentar
Fra : BemaLinda

Dato : 07-09-03 00:52

Hmmm........ Jeg har desværre ikke andet end Tv2, Dr1 og nogle tyske programmer :(