/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
ferierejse swheitz
Fra : byggeren01
Vist : 271 gange
20 point
Dato : 12-06-09 16:41

hvor mange penge må man købe smykker for i schweitz og tage med sig hjem til danmark?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-09 17:05

2250 hvis du kommer via et andet EUland (f.eks Tyskland i bil)

3250 hvis du kommer DIREKTE med fly....

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-06-09 19:50

jeg vil købe for dem alle sammen,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-06-09 22:19

Du kan også tage andre varer med til privat forbrug uden at betale told og afgifter af dem. Den samlede værdi af dine andre varer må dog ikke overstige

•3.250 kr. hvis du kommer med fly eller skib
•2.250 kr. hvis du kommer med bil, bus eller tog fra et land uden for EU.
Andre varer kan fx være guld og smykker, elektronisk udstyr, tæpper, golfudstyr osv.

Hvis en af dine andre varer har en værdi på mere end 3.250 kr. (eller 2.250 kr.), skal du betale told og afgifter af hele varens værdi. Det gælder også for varer, som består af flere dele, der tilsammen udgør et hele, fungerer sammen og normalt sælges sammen, som fx en computer med printer. Du kan ikke undgå at betale told og afgifter ved at indføre varen ad flere omgange eller ved at lade flere personer tage forskellige dele af varen med til Danmark.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=Schweiz

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-06-09 00:03

Til Schweitz med skib ?

Hvis der altså bliver råd til at købe noget ekstra, landet er rimeligt dyrt at holde ferie i.