/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvor købes maddiker
Fra : tararam
Vist : 4759 gange
100 point
Dato : 11-06-09 19:16

Hvor købes maddiker til sportsfiskeri?
Jeg har nogle englændere boende som er løbet tør for "maggots". Kan ikke finde hvor man køber disse larver.

Kommentar
Fra : Jingle

Dato : 11-06-09 19:21

Ta til fiskehandleren og få noget fiske affald, anbring det i haven og en uge senere.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-09 19:27

Tja du kan købe dem her på nettet, men ved ikke om de kan vente på det

http://www.grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=182&l1=13&l2=182&l3=&v_id=12835

ellers er det jo i en butik med udstyr til lystfiskere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-06-09 19:48

Kan de ikke bruge nogle helt almindelige melorme???

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 11-06-09 20:06

Hvad med en sportsbutik, evt. en der også sælger fiskegrej.

Ved der findes jagt og fiskeributikker, men ved selvfølgelig ikke lige om der er en i nærheden af dig.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-06-09 00:26

Er der ikke stor sandsynlighed Inde ved din Nabo, ?? hvis du har en sådan ??

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-06-09 01:11

Ja Englænderne er glade for medefiskeri,..
og når de bruger ”maggot”,.. svarer til, en dansker bruger ”larver”
der kan bruges mange former for larver,.. melorme, maddiker osv,

i mange tilfælde bruges simple ’kugler’ af franskbrød, til at ”lokke” fisken,
som regel karper, suder, brasen, skaller, ’fisk’ som de fleste danske sportsfiskere
betegner som ’skidtfisk’

du kan købe de fleste slags larver her :
http://www.springhalen.dk/
http://www.springhalen.dk/foderdyr_salg.htm

jeg er næsten sikker på at englændere ikke vil nøjes med ”powerbait” (kunstig agn)

skal de blive boende i længere tid,.. (fiskerne)
var det måske en ide at ”dyrke” larverne selv, her er nogle tips til ’opskrifter’
http://www.kamaeleoner.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=29

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-06-09 01:20

nam nam,

hvem sagde 'dyrplageri'

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-06-09 08:14

det er ikke melorme men spyfluelarver, de bruger. Men tag et ring rundt til fiskerbutikker

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 21-08-09 18:35

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-08-09 19:10

Selv tak

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 08-09-10 12:01

Hejza

Troede ikke at vi måtte fiske med maddiker her i Danmark,

jeg har hørt at de lever videre inde i fisken,spyfluen lægger

jo også æg i levende kød,så det kan vel godt være rigtigt???Ik

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-09-10 14:31

Næhnej Morganza; spyfluelarver holder sig alene til dødt kødt. Det bruges bl. a. på sygehuse hvor folk har fået koldbrand i en fod. Larver guffer det døde i sig. Det, de går uden om er enten knogle eller levende. Så du rygter, du har hørt, er falske.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Morganza

Dato : 09-09-10 10:03

[CITAT] Så de rygter, du har hørt, er falske. [/CITAT

Nå,ok....men jeg ved da at flere steder vil man ikke ha`at der bliver fisket med maddiker,
da man synes at det er noget svineri,men måske er det fordi der er nogen der er lidt for
gavmilde med forfodringen,så at man i den anledning,har fundet levende madikker i de
fangede fisk.