/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Udgivelse ag websted
Fra : eskelundMor
Vist : 284 gange
55 point
Dato : 09-06-09 20:16

Blandt mine mapper i mappelisten har jeg en mappe: THUMBS.db
Alle andre mapper på mappelisten ender med .htm og æ ø og å er undladt i navnet

Når jeg vil udgiver min hjemmeside kommer dette billede:
Formatet af filen C: Ducuments and settings\Mit navn\Lokale Indstillinger\Temporary Internet Files\Frontpage Tempdir\fpx9mp passer ikke til den valgte filtype.
Vælg en anden filtype og prøv igen.
Min hjemmeside har fungeret perfekt, men i forbindelse med redigering må jeg have lavet noget forkert.
Hvordan kommer jeg videre?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-06-09 20:21

Frontpage?!?!?! OMFG! Roder folk stadig med det!?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 20:30

Hvis du har lavet dit websted på egen comp. først, bør du kunne udgive det hele. (hvis det altså fungerer hjemme)

Ellers kan du hente din hjemmeside og arbejde med den på egen comp.
(dog er det ikke alt som fungerer på egen comp. men kun når den ligger ude på en server)

Kommentar
Fra : eskelundMor

Dato : 09-06-09 20:30

Det er svært at bruge den kommentar til noget!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 20:34

Fortsæt du bare med FrontPage, når du kan lide den.

Kommentar
Fra : eskelundMor

Dato : 09-06-09 20:39

Det ville jeg også gerne, men denne her slags problemer kan jeg godt undvære

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 20:45

Jeg går ud fra at at du har nogle billeder i den mappe du kalder THUMBS.db
Men en mappe bør ikke hedde sådan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 20:56

Jeg lukker for i dag

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 09-06-09 21:07

TIL LASSETHORSTED.
JEG FORNEMMER EN VIS MODVILJE HOS DIG TIL FRONTPAGE, HVAD VIL DU SELV ANBEFALE/BRUGE?

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 09-06-09 22:02

Hej

du skal slette filen THUMBS.db, det er en fil FP selv laver, og denne er ubrugelig. slet den og upload igen som du plejer.
Ja det er rigtigt af Frontpage er et udskældt program, men er nu rimelig nemt at redigere i, også når det gælder asp mm.
Det er vist meget religion i hvad man skal bruge, os ikke hardcore nørder må jo snyde lidt i ny og næ

/Maddog

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-06-09 07:44

Thumbs.db lægger sig på din computer, hvis du f.eks. har downloaded, åbnet eller på anden måde har arbejdet med miniaturebilleder på nettet.
Det er ikke FP, der har lagt dem på computeren, men windows. De vil, naturligvis, "følge med" til dit websted, når du arbejder på webstedet og uploader via FP.
Filerne er, som det fremgår databasefiler, som bruges, når du igen går ind på den pågældende side for nemmere visning af billederne igen.
Filerne er generelt uskadelige og kan, som regel slettes uden problemer.
Hvis du vil undgå det fremover er her hjælp: http://www.pcworld.dk/art/8144?page=1

Og så er vi altså mange "amatører", der bruger FP.
Hvis man, på sigt, sætter sig lidt ind i programsprog/koder og kan redigere lidt i FP's ofte lidt voldsomme kodning, virker det upåklageligt.

Kommentar
Fra : eskelundMor

Dato : 11-06-09 11:09

Tak for de mange positive svar, det hjalp mig et stykke af vejen.
Jeg har fået ryddet op i filerne, og kan nu udgive min hjemmeside; MEN logoet, som følger siderne kommer kun som et rødt kryds. Jeg har været ude for det før, men kan ikke huske, hvad jeg gjorde ! Jeg har været alle mine notater igennem uden held, så jeg håber, der er een, der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 11:26

Når du lægger billeder ind så bør de hentes fra en mappe i dit websted på din egen computer.

Billedet (logo) er ikke kommet med ud ved udgivelsen.

Altså læg billede i mappen.
Indsæt billede og find det i mappen.
Nu kommer det med ved udgivelsen.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 11-06-09 11:37

Citat
MEN logoet, som følger siderne kommer kun som et rødt kryds.

Til uddybning af Eyvind's svar:
Stien, der refererer til logoet er forkert eller sagt med andre ord, browseren kan ikke finde billedet på den adresse, der er angivet. - Eller du har navngivet billedet med æ,ø,å, som de fleste browsere og FP ikke kan læse. Omdøb billedet.

Hvis du ikke er tryg ved at "rode" i kodningen, så gør som Eyvind skriver.
Lav en mappe på webstedet, der hedder billeder og kopier billedet over i denne mappe.
Når du bruger "indsæt billede" skal du referere til billedet i den nye mappe på webstedet, så går det sjældent galt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-09 11:43

Når du kontrollerer.....................F5 så den lige opdaterer.