/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Windows 98 til XP
Fra : morkaren01
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 08-06-09 22:53

Jeg har skifte mit Windows 98 til XP, samtidig forsvandt alt hvad jeg havde af programmer, tekster og billeder.

Kan jeg gendanne det igen??????

Please..................

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-06-09 23:08

Med forlov at spørge: Formaterede du harddisken, inden du installerede XP? Hvis, så kan du ikke gendanne noget som helst
Mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-06-09 23:16

Da du installerede XP så kom der en besked om formatering. Det har du åbenbart sagt ja til og derefter er der formateret og dine ting er slettet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-06-09 23:43

Hej morkaren01.

Inden der laves store ændringer på en pc, skal man ALTID huske at gemme vigtige dokumenter, billeder mm. fx på USB-stick eller ved at brænde tingene over på n cd/dvd-skive. Det anbefales også, at man gør dette med jævne mellemrum, så man altid har en backup af disse vigtige ting.

I pc-verdenen er der et ordsprog, der er nogenlunde sådan her: "Rigtige mænd vil hellere græde, end lave backup " Det gælder altså også nu for rigtige kvinder .

MVH Heller22

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-09 03:31

Hvis det er meget vigtige ting og du ikke har backup, så er der måske - kun måske en chance for at lidt at det kan gendannes, men det er ikke noget du selv kan gøre, lad et recovery firma om det, og det er dyrt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-09 03:33

Programmer er det mindste problem, de skal alligevel installeres på ny, det er meget værre med billeder og dokumenter, kun en lille del af det kan måske gendannes, men det koster

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-09 09:29

Der findes også recovery programmer der måske, kan hjælpe dig, se for eksempel her.

http://www.download.dk/index.asp?Kat=&subkat=&prog=41377

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-06-09 11:28

Ja man bliver helt tummelusk mor karen
Det smarteste ville nok have været, at flytte drevet ned som sekundær og sætte en ny harddisk ind til det nye system. Harddiske er i dag meget billige i forhold til for 10 år siden. Den gang kostede en harddisk ca. 2,25 kr pr. Mbyte. I dag koster den nogle få øre pr. Mbyte.
Du har sikkert også ændret format fra FAT32 til NTFS, så her er chancerne meget små.
Billeder, datafiler og andet vigtige data, bør aldrig ligge på C-drevet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-09 15:52

Har du opgraderet fra '98 til XP, for så har den lavet en backup.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 09-06-09 23:56

Dette er gratis... Og kan måske finde noget http://www.recuva.com/

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 10-06-09 23:22

Hej og tak
Jeg skal lige finde ud af hvad det er jeg har gjort.

Lånte lige en cd med XP af en ven, sagde vist nok ok til det hele og vips, så havde jeg XP, men ikke noget andet

Vender tilbage når jeg ved hvad det var jeg lånte af vennen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-06-09 00:19

Altså morkaren01.

Du MÅ altså IKKE skrive sådan noget
Citat
Lånte lige en cd med XP af en ven
Det hedder: Jeg købte lige en XP i en butik Og hvis du nok sagde ok til det hele, er der nok ikke noget at hente fra din 98

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 22:31

Altså morkaren01.

Vi er nogle stykker, der spændt venter på, at du vender tilbage

Mvh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-07-09 08:08

En går sig en tur mor'karen!
Hilsen fra Emanuel Thomsen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-07-09 00:03

God sen aften .
Citat
sagde vist nok ok til det hele og vips, så havde jeg XP, men ikke noget andet
og svaret er så stadig:
Citat
Du ikke gendanne noget som helst

Citat
Vender tilbage når jeg ved hvad det var jeg lånte af vennen
Kære morkaren01. Hvornår mon du vender tilbage ?

Mvh

PS! Hej ovn og E.Thomsen - dette er bare et lille "hep"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-07-09 00:11

Heppet er registreret morkaren sover fra det hele

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-07-09 00:49

ovn - dejligt at se, at du bliver rasende glad

Mvh