/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
sygemælding
Fra : 1133
Vist : 895 gange
300 point
Dato : 08-06-09 21:52

hej jeg har en god veninde som er syge meldt
kan man godt fyre en der er syge meldt
mener det er 3F eller HK hun er med i
hun fik den grå seddel efter 12 dage
fagforening vil ikke rigtig gøre noget de siger
vi har et godt forhold til virksomheden sååå
vi ved ikke rigtig lige, jeg mener det ikke
håber på at få nogle gode svar

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 21:55

Ja hun kan godt blive fyret under sygdom.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-09 21:55

Så er hun ikke medlem i 3F eller HK

Eller lider hun af manfred, d.v.s. syg hver mandag og fredag.

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 310 point
Dato : 08-06-09 21:58

Det er en meget udbredt misforståelse, at det ikke er muligt at opsige en syg funktionær før end efter 120 sygedage.

Funktionærloven indeholder intet forbud mod at opsige er syg medarbejder på et hvilket som helst tidspunkt, blot det sker med sædvanligt varsel.

"120 dages reglen" går ud på, at man - hvis reglen er aftalt - kan opsiges med forkortet varsel efter 120 sygedage indenfor et år.

Derimod indeholder en række overenskomster bestemmelser om at medarbejdere ikke kan opsiges under sygdom

Og hvis fagforeningen siger at der ikke er noget at komme efter, så har de nok undersøgt de overenskomster der ligger på området.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-06-09 22:01

Hvem taler om funktionærloven

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:03

Det er der ingen der siger Teil,, men som jeg skriver "Og hvis fagforeningen siger at der ikke er noget at komme efter, så har de nok undersøgt de overenskomster der ligger på området. "

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-06-09 22:05

hun var ikke syg mandag og fredag men arbejde tilgengæld også tit i weekender
og over over flere timer ekstra næsten hver dag

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:06

Det får hun desværre ikke meget ud af

Det er hårde tider på arbejdsmarkedet iøjeblikket, håber hun finder noget nyt hurtigt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-06-09 22:09

Så kan man jo undre sig over at firmaet afskediger hende. Hvad ved du ikke om sagen???

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 08-06-09 22:15

Tak for svaret Dahab.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:16

Velbekomme, håber som sagt at din veninde finder noget nyt arbejde.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-06-09 22:23

Kanon svar LOOL Håber det hjalp din veninde

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:26

Hvad er der galt med ?

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 08-06-09 22:29

med det ?

Skulle der stå..

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 09-06-09 22:44

Det tror jeg da vi alle kan se, hvad der er galt

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 09-06-09 23:47

Du må kede dig eftersom du går alle indlæggene efter.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 10-06-09 08:30

Den der keder sig må da være dig - du læser flere indlæg end jeg og svarer på flere end jeg klump

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 10-06-09 11:43

Klovn

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 10-06-09 11:51

Ja, det er du.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 10-06-09 11:54

Ha, super fritidshjem kommentar, kom med noget mere, som sagt er det super underholdning.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 10-06-09 13:20

Kom tilbage til dit fritidshjem. Og morskaben er helt på min side, oh du ufrivllige klovn

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 10-06-09 13:49

Godt du selv kan se at du er nede på et plan hvor selv børnehave børn føler sig hævet over.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 10-06-09 16:32

Det har jeg ikke skrevet - din fortolkning er igen ur-komisk. Forsæt endelig dernede på fritidshjemmet Det er sjovt.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 10-06-09 16:51

Super genialt at du selv finder på din argumentation

Copy/paste må være det din IQ rækker til.

Og som jeg skrev til dig, i de ubehøvlede og ubegavede, emails du sendte så gider jeg dig ikke mere.

Så farvel med dig, tåbe !

Over and out.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 10-06-09 20:04

Beklager at jeg fangede dig i en løgn, som har gjort dig så sur. Vedr. hvem der var ubehøvlet og ubegavet i emails tjaeh så var det dig, som du har været det overfor andre også. Det hele kom sig af at du ikke fik nok stjerner i et tip - så flippede du fuldkommen ud på mig som det umodne barn du åbenlyst er.