/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
lav hastighed og udfald
Fra : james25
Vist : 1261 gange
300 point
Dato : 07-06-09 12:11

Hey !

Jag har cybercity som udbyder og en trådløs ruter (netgear WGR614) tilkoblet mit modem. Der er bare problemer hver gang min mac skal logge på nettet.
Den finder fint signalet men hastigheden er meget lav og der er mange udfald. Det er noget der er kommet pludseligt og jeg har forsøgt at nulstille både modem fra cybercity og routeren flere gange. Forbindelsen er WPA kryptering men det gør ingen forskel. Når jeg logger på andre trådeløse netværker har min mac ingen problemer så det er netværket i huset der er noget galt med.Håber nogle har nogle gode forslår til en løsning.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-06-09 12:13

er modem og router leveret af cybercity

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-09 12:15

Vi har haft det samme problem, men det kom fra telefoncentralen

Hastigheden hos TDC var størrer end nettet kunne holde til, så efter vi fik sat farten ned, er linjen blevet sabil

Så prøv at ringe til Cybercity (TDC's kabler) og hør om fejlen ikke er hos dem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-09 12:17

Du skal kigge på egenskaber for dit netkort > hastigheden skal være auto.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-09 12:17

Hvis du ringer, så vil Cybercity spørge efter hvor meget hastighed du har,, så det må du lige få tjekket

http://www.google.dk/search?hl=da&q=m%C3%A5le+hastighed+p%C3%A5+nettet%2Bcybercity&meta=

Kommentar
Fra : james25

Dato : 07-06-09 13:30

Der er ikke noget der hedder automatisk hastighed under netværk i macs leopard udgave.

Desuden virker forbindelsen jo udemærket og uden problemer med et kabel fra cybercitys router og til mac´en. Så de (cybercity) er i deres gode ret til at sige problemet ikke ligger os dem. For der er masser af forbindelse fra dem og til deres router.

Den trådeløse router er ikke udleveret af cybercity - desværre.

Jeg kan ikke måle hastigheden på nettet da den simpelthen får udfald hver gang jeg prøver...

Nogle gode råd

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-06-09 13:37

er det et combi
modem/router du har fra Cybercity
2 routere er jo ikke godt
er du sikker på at sammen kobling er rigtig

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-06-09 14:06

DU SKRIVER:
Desuden virker forbindelsen jo udemærket og uden problemer med et kabel fra cybercitys router og til mac´en
? er din router sat op som AccesPoint

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-09 17:31

Har du testet:

cypercityrouter.....kabel..........din router.........kabel............... MAC

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-06-09 17:56

Når hastigheden er lav, så er det fordi der er noget der skygger for signalet mellem router og pc.
Når personer bevæger sig mellem router og pc, vil det have indflydelse på signalet, og er det i forvejen svagt, er risikoen for udfald stor.

En omplacering af router og en antenne der er fri for alskens ting og sager i dens nærhed, vil forbedre dit signal.
Prøv også at se i routerens menu, under access-pointet, om senderstyrken kan skrues op.

Eyvind's forslag om AUTO, er velment, men det er i routeren at det skal stilles. Jeg tror dog at den allerede køre AUTO, fordi du har et varierende signalstyrke.
Så se om du kan skrue op for senderstyrken!

Kommentar
Fra : james25

Dato : 07-06-09 20:14

Hvad er en accesPoint ?
Hvis jeg forbinder zyxel modemet fra cybercity med et kabel er der fin forbindelse men når jeg tager det ud slår mac´en over på trådløst netværk og kan ikke få forbindelsen.
Det får den efter 1 min men det går langsomt og flader ud med 10 sek mellemrum.
Jeg kan ikke ændre signalstyrke på netgear modemet og jeg har prøvet at placere den forskellige steder.
Det er to forskellige boxe - et zyxel modem fra cybercity og en trådløs router fra netgear. Forbindelsen har jo virket før og der er ikke så meget at tage fejl af i forhold til forbindelsesmuligheder med kablerne mellem de to boxe.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-06-09 20:43

Det ligger helt klart, at dit problem ligger imellem din PC's trådløse netkort og routerens access-point (routerens trådløse del).
Hvad er afstanden mellem disse to enheder, og har du været inde og se hvor meget "KUL" der er på fyret i routeren?
Sæt dens sendereffekt op til fuld styrke, hvis den ikke er det i forvejen!

En extern antenne med en egenforstærkning på 8 dB, vil give et ekstra skud ud i æteren, og denne antenne kan du flytte lidt rundt for at opnå den bedste dækning.

Husk hvis signalet skal igennem en væg, bliver det dæmpet. Signalet vil altid vælge den lige vej, så hvis det skal skråt igennem dæmpes det yderligere.

At arbejde med radiosignaler, er noget besværligt noget, da de ikke kan ses. Når så effekten er så lille som den er til trådløs internet, er det uhyggeligt følsomt.

Kommentar
Fra : james25

Dato : 07-06-09 23:37

Afstanden svinger fra 30 cm til 5 meter. Og det er i samme rum. AccesPointen er en netgear WGR614 og der er igen mulighed for at justere signalstyrken...

produktet :
http://www.netgear.com/Products/RoutersandGateways/WirelessGRouters/WGR614.aspx

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-06-09 05:59

Fortsætter problemet, og intet af ovenstående hjælper, så overvej at skifte til skyline, som leverer internet via parabol.

Se mere her om skyline.
http://www.skyline.dk/produkter/priser_skyline.asp

Vores net/central kunne ikke klare større hastigheder og vi skiftede til skyline. Herefter virker det bare super. Husk også - at en f.eks 4Mbit download/4Mbit upload hastighed er hurtigere end. f.eks 15 download / 1Mbit upload fordi mange glemmer at hver gang du ser, eller downloader fra nettet - så sendes der masser af information den modsatte vej, så jo hurtigere upload hastighed du har - jo hurtigere download.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 08-06-09 08:30

Så mege går der heller ikke den modsatte vej tarmeram!
15/1 vil altid være hurtigere end 4/4, når der downloades.
Det som din PC sender den modsatte vej, er kun godkendelse af datapakken, når de kontrolbit der følger med, er i overensstemmelse med data'ene. I modsat fald, giver den blot signal om at sende pakken igen.

Sir James!
Det lyder underligt, at du ikke kan justere sendestyrken på dit AP. Det plejerman da at kunne.
Med den afstand som du nævner, burde der ikke være noget som kan forhindre signalet, bortset fra en dårlig sendermodul eller defekt antenne.

Måske skulle du prøve om du kan ramme cypercity i nakken med den router, for jeg tror den er syg.
Det må være en mandagsudgave de har givet til dig.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at låne en andetn router, så du kan konstantere om det er her hunden ligger begravet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-06-09 08:55

Severino
jeg har haft Cybercity i 4 år
det har altid været med et combi modem/router
som jeg så har haft tilsluttet til et AP
spørgeren har tilsyneladende ingen AP
det er ikke til at blive klar over, hvordan hans udstyr er tilsluttet, syntes jeg

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-09 09:45

Jo Ferik, i følge det link han har til den routermodel, som fulgte med, så har han indbygget et AP.
Jeg har været inde for at finde manualen til den, og kunne ikke finde noget om regulering af senderstyrken.

Det som jeg kan have en mistanke om, er at der ikke er en ordentlig forbindelse mellem antenne og senderen i routeren.

Den har jeg selv været udsat for, da antennestikket sad løs på min og herved havde forbindelsen løsnet sig. Men en loddekolbe gjorde underværker, så nu har min router kørt i 8 år, 24 timer i døgnet, kun med få afbrydelser i forbindelse med ferier og omplacering, og så lige den dag, hvor strømforsyningen stod af. Men her har jeg altid en reserve liggende.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-09 10:03

Hvad sker der James25, har du fundet ud af en løsning på dit problem???

Den bedste router jeg har prøvet indtil dato, er den som jeg bruger nu, en TopCom WBR654.
Den har tjent mig i ca. 8 år.

Godkendelse af svar
Fra : james25

Dato : 17-06-09 21:34

Jeg har lige fået en D - link router ind af døren og fik den til at virke. Dog med lidt roderi i opsætningen men nu kører den. Så det må have været en defekt router der har skabt alle udfaldene.
Tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-06-09 21:58

Det var godt, D-Link er også en god router!
Er det så CC der har byttet, eller måtte du selv op med mulvarpen?
Jeg har ikke rigtigt hørt nogen posetiv jubel om NetGear!