/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Gammel tandlægeregning.
Fra : Karstina
Vist : 553 gange
20 point
Dato : 06-06-09 22:42

Hvad lang tid er gyldig gammel tandlægeregning.
Min regning er fra 2006.
Skal jeg betale for dårlig rådbehandling od plombering.

Nu jeg fik stor beløb til betale fra inkasokontor.
Incasokontor blev informeret af min side om min klage til patientnævnet .
Jeg har brøpension og faktisk ingen økonomi for at betale ekstra for servis af inkasokontoret.
Hvilke muligheder har jeg videre.
Regning fra inkasokontor gå voldsom op.

ønsker svar for min henvedelse.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-06-09 22:49

Regningen er gyldig i 20 år.

Hvad har du fået af svar fra den klageinstans du nævner?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-09 22:50

Man kan ikke klippe en skaldet.
Har du ingen penge så har du ingen, og du kan ikke betale noget. Skylder du mange penge væk så kan du måske få gældssanering, men ellers må du klare dig fo det du har.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-06-09 22:55

Har du ingen penge og har du ikke udsigt til at få nogen er problemet ikke så stort. Incassofirmaet vil på et tidspunkt hive dig i fogedretten, hvor du så kan afgive en insolvenserklæring. Dette kan de så gøre hvert ½ år hvis de gider. Det gør de formentlig ikke når du først har erkendt gælden, da de skal lægge ud for retsafgift hver gang.

De vil formentlig efter den første tur i retten sende dig en skrivelse 1 gang om året og minde dig om at du stadig skylder dem penge. Der vil selvfølgelig løbe renter på, men det kan jo osse være ligegyldigt, hvis du aldrig får så mange penge til overs at du kan betale dem.

Skulle du vinde i Lotto kan du jo bare betale hvad du skylder.

Men ærlig talt...da du øjensynlig ikke har nogen penge, hvordan havde du så tænkkt dig at betale, hvis ikke der var lavet dårligt arbejde????

Kommentar
Fra : Karstina

Dato : 06-06-09 23:00

Tak for svar.

Klage jeg har sendt i den måneden.
Ingen resultat på nuværunde tidspunkt.
Faktisk 20 år der langt tid.
Jeg mener bedst svar nr.2.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 06-06-09 23:08

for at få en hurtig afgørelse
hvis du skylder lad os sige 5,000, kr så tilbyd dem 500, og ikke en øre mere

su skal ikke tage og nægte at betale noget, det går dommeren aldrig med til men sig 500, så har du vist dommeren at du ikke er uvillig.

Kommentar
Fra : Karstina

Dato : 06-06-09 23:08

Mange tak.
Jeg har skrevet min muligheder er til betale kun 50 kr.
Så jeg skal skrive til inkasoadvokat.

De har oplyst mig om at de kan forskellige ting hente fra mig men jeg har intet.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-06-09 23:14

Hvis du går til tandlægen, så har du vel penge til behandlingen.Laver tandlægen dårlig arbejde, så må du gå til han og klage, så vil han nok lave det om gratis hvis det er han der har lavet noget lort.Men man kan ikke komme 3 år efter og klage.Nu når sagen er gået til inkasso, så koster det penge. Om nogle år er tandlægeregningen ingenting i forhold til inkasso gebyrer, salær,rykkere,renter,renters rente, retsafgifter,osv. Det bliver ikke så sjovt at gå i postkassen fremover, fordi de dynger dig ned med rudekuverter.Og det bliver dyrere hele tiden. Prøv at få til en betalings ordning med inkassofirmaet.
alimak

Kommentar
Fra : Karstina

Dato : 06-06-09 23:26

Mange tak for god hjælp.

Hvåden jeg skal skriver insolvenserklæring.

Vil gerne hjælp her også.

hovedstol kr 1895.00
renter i hele kr 1773.00
omkostninger i hele afdraperioden kr 925.00
de samlede omkostninger kr 2698.00
samlet beløb til betaling i alt 4.593.00

Snart regning komme til flere tusind for intet.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-06-09 23:31

Du har undlagt at gøre indsigelser i 2 år????? og nu vil du klage....

Dine chancer er sådan set forsvundet, selv om det du siger måske er rigtig er der ingen instants der vil tro på det efter så lang tid.

Hvis du kan betale 50 kr er det jo fint, der løber dog renter på beløbet, sikkert omkring de 9% pr. år. Så du ville skulle betale 50 kr i omkring 15 år... Gætter jeg på.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 06-06-09 23:34

har du 50 kr så lad være med at give dem mere, men så har du vist dem at du ikke er uvillig.
men der er Tandlægernes Ankenævn så skulle du kontakte dem, for så får piben som regel
en anden lyd,
incasso firmar er født til at være fræk og pågående det de siger at de vil yage dit og dat frækhed
kan de gøre dig mør så er det ok for dem men nej stå fast på 50 kr.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-06-09 23:35

Hvorfor er det alle folk vil havde gældsernæring det kan for det meste bedre betale sig for firmaet at vente 5-6 år og se om der er kommet noget af værdi, så løber der jo også renter på.

Det er trods alt de færste mennesker der aldrig i deres liv kommer til at eje noget som helst der kan sælges.

Jeg ved godt at jeg lyder hjerteløs, men jeg føler stærkt for at man betaler hvad man skylder (og har lånt og brugt) om det så skal tage 100 år og man kommer til at spise ris resten af sit liv, det skulle man havde tænkt på.. Der er altid nogen der betaler regningen, lad det være dem der også ar bruge pengene.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-06-09 23:36

De hiver dig nok ikke i retten for 4500 kr, de venter sikkert 10 år hvor gælden stadig er gyldig og beløbet er på ca. 15000 kr.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 06-06-09 23:49

luke2000
du skal ikke fyre sådan en gang gylle af, for sådan spiller klaveret ikke mere, ved du og har du erfaring med det du fyre af, eller er det bare ønske tænkning fra dig, ?? nogen vil jo blive hel komfus, på sådan en belæring,

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-06-09 00:02

Hold nu din ualmindelig dumme kæft vic2000. Koncentrer dig om at lære at tørre dig selv bagi IDIOT

Karstina ... Jeg har luret dig. Du er en platugle. Da du fik lavet dine tænder havde du ikke en krone og havde aldrig tænkt dig at betale, men bruger nu den tåbelige undskyldning at du har fået lavet dårligt arbejde for at undslå dig betaling.

Jeg gir ikke en skid for den slags platugler og du skal bare høvles igennem hele systemet. Og det har du forbandet godt af - jeg vil håbe fogeden panter i din pension, så du kan lære det Din type skulle tvinges til at betale forud, så du ikke fil lavet en pind før pengene lå på bordet.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 00:20

krummen
hvad kunde du selv bruge af det du fyre af, vel ikke andet end din egen harme, krummen der er pt ingen der har kunnet få noget ud af en gang harme fra andre, og det tror jeg heller ikke vedkommende får af din, du præker præker moral. løft op i din egen først krummen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-06-09 00:22

En anden ting er at inkasso firmaet sorte lister dig, så du står som dårlig betaler, med alt det ubehag det medfører.Kan ikke låne penge osv.
alimak

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 00:36

alimak desvære så er vedkommende nok heller ikke den eneste
men lige forbandet så er der pengehajer som også låner ud til sådanne

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 00:45

fra krumme som mangler at blive tør bag ørene
og ikke forstå moget inden han buser ud. vedkommende gør opmærksom på i indlæg at han har fået dårlig vare, og ikke vil betale,

Citat
Det gør de formentlig ikke når du først har erkendt gælden, da de skal lægge ud for retsafgift hver gang.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-06-09 00:46

Se nu i øjnene vic2000 at du har nogle begrænsninger. Du kan selvfølgelig ikke gøre for at du er snotdum, men du kan da i det mindste holde din kæft, så man er fri for at sidde og oversætte det vrøvl du forsøger at skrive. Jøsses for en hjerneblødning du dog er.

Og til Karstina ....hvis du på nogen måde skal opfattes som troværdig, så fortæl hvordan du havde tænkt di at betale for din tandlægeregning da du fik det lavet, når du ikke havde / har en bøjet femøre........ Kom nu med en forklaring

Du risikerer du blir sat på gaden, dine børn bliver tvangsfjernet og du skal sidde det skyldige beløb af i gældsfængsel med 100 kr om dagen, hvilket blir 43 dage i spjældet hvis du skylder 4.300 kr. Derefter får du en regning for fængselsioholdet på 1.000 kr. om dagen, og det blir så 43.000 kr. dem kan du så osse sidde af, med 100 kr om dagen, hvilket betyder du skal sidde inde i 430 dage + de andre 43 dage...det blir 473 dage, som du så osse kan sidde af. Du kommer ALDRIG ud mere på den måde, men du har til gengæld gratis tandpleje mens du sidder i spjældet.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 00:56

krummen jeg ville ønske at vedkommende blaklistet dig, med den fremtoning og frem busning

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-06-09 01:58

Og hvad tror du det betyder for mig at blive blacklistet af en platugle (det hedder forresten blacklister lool)

Sidegevinsten er at jeg samtidig er fri for at kommentere dine hjernedøde udgydelser, for nok har der været mange idioter på Kandu, men du er sgu da en af de værste.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 07-06-09 03:39

Du skal da, som alle andre mennesker, betale for din tandbehanldlinger - helt ærligt!

Tandlæger vil altid tage røven på folk, så vidt de kan! Det ved jeg, fordi jeg har været ansat under dem i 20 år! De lyver og bedrager og laver behandlinger, der måske ikke var nødvendige - her tænker jeg på, at andre, billigere og lige så gode løsninger kunne være gældende....
Man skal måske ikke nødvendigvis have en krone, men kan evt. nøjes med en plastfyldning!

Det bedste du kan gøre, er at henvende dig til patientklagenævnet :
http://www.pkn.dk/saadanklagerdu/vejledningomklagemuligheder.html

Du skal ikke finde dig i noget!!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-06-09 07:36

Citat
fordi jeg har været ansat under dem i 20 år!
Det var noget af et job....tænk sig at være ansat under dem alle i 20 år. Jeg kender en rødhåret pige som er dum, så derfor er alle rødhårede piger dumme. IDIOT

Kommentar
Fra : Karstina

Dato : 07-06-09 08:17

Jeg har søgt her om lov men intet mere.

Jeg har betatalt men hos anden tandlægen i anden sted flere måneder efter.
Jeg har attest som siger om at der var dæsvere tidligere dårlig behandling og plombering.
På den vilkår har jeg anket.

Jeg mener at betale to gange på de samme behandlig er lidt for meget.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 07-06-09 10:00

Krummen:
Hvem er idot her?!!!! Det kan da kun være dig. Tænk, at du ikke kan tænke så langt, at du ved, hvad der menes - det er sgu da IDIOTI!!

Så meget idioti, at jeg simpelthen ikke gider, at kommentere flere af dine bemærkninger, så du kan lige så godt lade være med at bruge krudt på at finde på noget, du er jo kun ude på at blive uvenner med folk med dine simple og uovervejede bemærkninger - TUMPE!!!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 10:08

HØRT SNEROSE OG MERE TIL

HAN SKULLE IND UNDER E U BRAKLÆGNING, DER FÅR UKRUDTET JO GODT NOK LOV OG LEVE

ET HÅB FOR HAM MEN ÆRGELSER FOR ANDRE

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-06-09 11:53

Citat
du er jo kun ude på at blive uvenner med folk

Citat
fordi jeg har været ansat under dem i 20 år

Morsom form for storhedsvanvid LOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-09 18:32

Har man købt en ydelse, skal man betale. Er dette ikke udført korrekt, har man i dette tilfælde klageinstanser. At indføre wild-west forhold i form af ren anarki går ikke. Det får man ikke domstolenes velsignelse til. Er noget ikke udført ordentlig, har tandlægen som udgangspunkt retten til at få det rettet og lavet ordentligt. Man kan ikke bare selv finde en anden og så lade være med at betale. Så hænger man for alvor på den.

Gætter på en retslig inddrivelse vil blive resultatet.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 18:54

Citat
Gætter på en retslig inddrivelse vil blive resultatet.

nok ikke en dum ide, men det er også derfor jeg foreslår at der bare skal tilbydes et symbolsk beløb,
for får dommeren nys om at man er negativ så flyver han hurtig over på tandlægens parti, og så koster det,
for Gud ved om dommeren bruger selv samme tandsmed??? eller går i samme loge, og af min røv. for så kan det nemt blive korupt af højeste klasse, for de køre nok rundt i merscer begge to.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-09 19:04

LOOOL Gentag det offentlig og du kommer også for en dommer! Bagvaskelse kan blive lidt smådyrt!

Jeg beskæftiger mig ikke med hvem der kører i hvad og hvem jeg har aversioner imod. Derimod hvem der står hvorledes, når man skal i retten. Under alle omstændigheder er det noget stygt svineri at indkøbe en ydelse, for derefter at undlade at betale. Når man så samtidig er tåbelig nok til ikke at udnytte klageadgangen der eksisterer går det helt galt. Som minimum burde man have anket af kommandovejen. Dvs tandlægen skulle gøres opmærksom på arbejdet ikke var iorden. Dernæst skulle klages via officielle kanaler. Det er ikke sket. Ergo står man elendigt.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-06-09 19:26

Du må sgu ikke bruge ord med 5 stavelser, for så fatter vic2000 da ikke en brik. Han har det svært nok i forvejen med at finde ud af hvad han selv siger. Hvis man ikke vidste bedre, kunne man tro at det var hjernen der overhalede munden indenom. Men hvadfor en hjerne LOOOOOL

At kommunikere med vic2000 er ligesom at samtale med vådt bølgepap

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 19:31

Citat
LOOOL Gentag det offentlig og du kommer også for en dommer

3773 jeg er meget nysgærig, kunne du ikke fortælle her hvem du henviser til LOOOL, jeg har prøvey og kikke tråden igennem, men kan ikke lige se hvad og hvem du henviser til,

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-06-09 19:38

Netop! Har du glemt at læse dit eget indlæg??

"?for Gud ved om dommeren bruger selv samme tandsmed??? eller går i samme loge, og af min røv. for så kan det nemt blive korupt af højeste klasse, for de køre nok rundt i merscer begge to."

Yes Krummen, spild af tid!