/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
ac3 lyd
Fra : frederikshavn
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 09-04-03 00:32

jeg har nogle divx film,som jeg gerne vil have lavet om til mpeg,for at kunne se dem på min dvd.
Problemet er at der er ac3 lyd på filmen,og vil tmpgenc ikke godtage,er der nogen der kan hjælpe,
har prøvet i virtual dub,men den ville heller ikke,det er den nye 007 film,det er galdt med.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-04-03 01:27
Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-04-03 01:36

sorry jeg havde ikke lige læst at det var divx film , jeg trode lige det var en dvd skive du havde problemmer med
sorry .......

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 09-04-03 22:46

Det er ikke noget problem. Du skal ganske rigtigt bruge virtual dub idet du åbner filmen med virtuel dub og inde i audio sætter du den til direct stream copy og så går du over i file og siger save wav så har du gemt ac3 lydsporet som en wav fil (men det er en ac3 fil). Så åbner du en kommando prompt og renamer din lyd fil fra .wav til .ac3 og nu har du så lydsporet som en ac3 fil. Ac3 filen skal du lave om til en wav fil. Her bruger du et program der hedder headac3he. Det kan du hente på www.doom9.net. Nu har du lydsporet som en wav fil.
Så bruger du tmpgenc til at lave en mpeg fil idet nu mixer du de 2 filer (lyden og den med filmen) til en mpeg fil.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 09-04-03 22:47

Det var www.doom9.net

Kommentar
Fra : dadvi

Dato : 31-08-03 15:44

til wacher... har prøvet den metode du har omtalt, men det resulterede i en mpeg fil på 1,2 gb.. wav lyd 680 mb, og avi fil på 520 mb.. skulle gerne have lyden til at fylde mindre så at jeg kan brænde på en cd-rom..kan nogen fortælle mig hvad jeg har gjort galt PLEASE