/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bærbar til søn bla
Fra : Whisper01
Vist : 427 gange
40 point
Dato : 03-06-09 12:18

Jeg står og skal til at købe en bærbar til min søn som skal starte på efterskole, derudover vil jeg gerne skifte min 10 år gamle stationære pc ud med en bærbar. Men udviklingen er gået så stærkt siden jeg selv købte min pc og mulighederne er bare så mange. Min søn har fået at vide at hans bærbar skal være på min 2 mhz dual core og 2 GB ram. Det rene volapyk for mig. Men går jeg til elgiganten kan man aldrig finde en ekspedient der har forstand på pc´er og på at vejlede i køb af dem.
Jeg selv vil gerne have en bærbar der bla har trådløs internet, der skal være dvd brænder på, man skal kunne se tv på den og kan skal være kraftig nok til at downloade films m.m og til at spille på .
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bedst finder frem til et par gode bærbare, tør ikke købe brugt da jeg har oplevet mange af mine venner har brændt nallerne.
Der er selvfølgelig også det med prisen......
Wupt.com har foreslået mig at købe en FSC Amilo 3553-005 fra Fujitsu Siemens til 4900- til min søn.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-09 12:21

Her er en god en.
Min svoger har netop købe denne her til datteren.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WLX.ECU0Y.061_(Wupti1).html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-09 12:28

Hvis du tør handle i El-Giganten, så synes jeg at i begge burde skynde jer ind i nærmeste Aldi:
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_22/OFF01.SHTML
jeg ved godt at nogen vil sige, at deres service ikke er så godt, men jeg har kun gode erfaringer med Aldi (Medion) computere, læs mere om den meget billige bærbare her:
http://www.medion.com/ms/aldi/md97640/dk/
hvis nu i skulle komme til at mangle hjælp, så kender du jo Kandu

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-06-09 20:14

Hvis den skal bruges til at spille på skal du nok højere op i pris, det kommer godt nok an på om vi snakker de nyeste spil. Ellers vil jeg tilslutte mig o.v.n. Masser af tilbehør og servicen fejler ikke noget længere. Det er en gammel skrøne der var for et par år siden da deres service firma gik konkurs. Køb du dig et par af dem så er i begge godt kørende. Kan dog ikke spille de nyeste hardcore spil, men god alligevel.
Væsentlig bedre en den fra vupti der bliver linket til. (undskyld piaskov)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-06-09 21:23

Ja det er ikke ligefrem spille maskiner de 2, du skal nok nærmere op i en 6000 kroner er før det begynder at batte i den retning, deres grafik kort er bare ikke kraftige nok.

Den her spiller nok noget bedre, 2.1 core2duo, 17" skærm, Radeon HD 3470 XT

http://www.jyskitcenter.dk/notebook_med_grafikkort/acer_tm_7730g654g32mn_4gb_320gb_grafikkort_home_premium_1661_da.html

Kommentar
Fra : Whisper01

Dato : 04-06-09 10:03

til o.v.n: tja min gamle stationære er af mærket Medion og den har aldrig svigtet mig, det piner mig at skulle udskifte den, men den kan ikke følge med mere........
Tak til de andre jeg undersøger tingene og ser hvad jeg falder for, den til 6000 ville jeg nok ofre på migselv ;)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 05-06-09 10:59

Både privat og arbejdsregi køber vi bærbar og stationær computer i Bilka - der er aldrig problemer. Computerne indeholder hvad man har brug for både til musik, internet, tekstbehandling (works-pakke) mv. Så har du en Bilka i nærheden, vil jeg anbefale dig at smutte forbi, eller holde øje med tilbudsaviserne.

Har selv en Acer Extensa 7620 som har virket upåklageligt i næsten 2 år. Det eneste den ikke bruges til er spil.

Mvh. ampere