/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hængselgreb..
Fra : peterpyt
Vist : 1123 gange
300 point
Dato : 03-06-09 10:24

Hej alle..
Jeg mangler et hængselgreb som dette...
http://www.carlf.dk/katalog/Menu/Velkomen.htm?ShowProduct=../Produkt.12/124500.HTM

Den i ser i linket koster omkring 1500 kr - og det vil jeg altså ikke ofre, faktisk var jeg ved at hoste blod op da jeg fik prisen oplyst... Er der nogen som ved om man kan finde et tilsvarende billigere, det behøver ikke være messing, funktion frem for design..

Jeg har selv fundet et andet til omkring 800 kr - og det er altså også i overkanten... (man er vel en nærig jyde) Jeg mener at ca. 250 kr er en passende pris..

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak..
Peter--

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-06-09 10:30

en jyde her
vi kan ikke blive uennig
prøv og kik under BÅDE udstyr

jeg forstår ikke at bruge blå link,s

mvh vic2000 ""lillekjeld""

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-06-09 10:46
Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-06-09 10:57

har du set ved f. eks Bauhauus, dk

jeg mener jeg selv har set en ved Bauhauus DE, flensborg godt nok i rusrfri, men har de i rustfri

så har de også i messing. ja jeg vil skyde på du kan få den i guld om du vil,

ligger eller bor du ved en bådbygger, de har dem også. men ellers prøv en marina katalog BÅDUDstyr Sådan en som MADSnæsø BÅDudsalg, ved Vordingborg, flinke at handle med
ringer du så kan du få dem til at sende dig et katalog
jeg mener jeg har nogen til at ligge. fra tiden som bådbygger, men hvor hulen den lille kasse er pt ????? det er smart for de fylder ikke meget ud af til.
mvh,vic2000

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-06-09 11:37
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-06-09 12:09
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-09 19:55

Du finder det nok ikke billigere end hos Carl Ras.

Pågældende type er jo sjældent efterspurgt, ellers var det blevet masseproduceret til en anden pris i Kina eller Indien.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 03-06-09 20:40

Hej allesammen .. .
Tak for de hurtige svar.. Jeg har kigget på de mange links, uden dog at finde hvad jeg søgte..

Vic2000: Jeg har kigget hos både silvan og bauhaus uden held, men tak for tippet hos bådfolket, det havde jeg ikke tænkt på - jeg har gennemset kataloget fra det bådudsalg du skrev, (en download på 70 mb!!, en ordentlig fætter) dog uden held, men jeg kører til Kerteminde en dag og kigger hos Bådkommisæren...
Som jeg skriver: funktion frem for design, det behøver ikke nødvendigvis være messing.

Svendgiversen: Tak for linket, jeg har ikke kunnet finde et passende greb der, men i øvrigt en fin hjemmmeside, den er skrevet bag øret..

Piaskov: Tak for linket, det var det selvsamme produkt jeg havde fundet til omkring 800 kr..

EA_HS: Tak for de mange link, Silvan har ikke det pågældende produkt, ikke engang noget som
ligner...

LuffeA. Jeg er sq ved at tro at du får ret... Men håbet er ikke slukket - jeg vil prøve hos en bådeudstyrssælger...

Endnu engang, tak for svarene...

Peter...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-06-09 20:51

Tjaeh, med kendskab til både engros og detail burde jeg kende beslagmarkedet, men har aldrig haft fat i en sådan dims

Silvan og Bauhaus fører kun varer de kan sælge xx antal af om året, så der er ikke meget at gøre.

Bådforretninger er heller ikke så dyre som man skulle tro.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 06-06-09 13:40

hej peterpyt

hvis du vil have det

Der Børsens bådbyggeri i vejle hvor jeg selv engang var ansat, men det er så mange år siden
det var i BØRGES velmagt dage,
og hvis du vil have det, så vil jeg gerne kikke gemmerne efter, for jeg ved jeg har, nogle stk. liggende, men de er i rustfri,
skriv til vic2000 omjeg skal kikke, ??

for vi har kun en ting i livet det er at hjælpe værandre
kjeld