/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
At gange med 1.08..!
Fra : Thylle
Vist : 1311 gange
100 point
Dato : 02-06-09 21:41

Hej Alle.. Jeg vil gerne læse en udd. der hedder Design og innovation..

Adgangskvotienter 2008 (opgivet efter 7-trins-skalaen)
Kvote 1 Standby
8,4 8,0

Dette er adgangskvotienten for 2008 og så går spg så på, hvordan er udsigterne for i år..? Der er kommet nye regler for udregning af gennemsnittet, man må altså gange med 1.08..

Jeg her 8,2 efter den nye skale, og er pga den nye måde at regne på bange anelser, jeg tror den at kvote 1 karakteren vil bevæge sig i den forkerte retning, men er der nogle der ved noget om det.. Eller kan man læse om det nogle steder..?

Tak Kim

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-06-09 21:43

Så får du kun 7!

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 02-06-09 21:52

9 efter den gamle og 8,2 efter den nye..!

Så det ligger på vippen til om jeg kommer ind eller ej..!

Men hvordan ændre den nye regl på karakterkvoten???

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 02-06-09 22:06

Jeg ved ikke om du har læst denne side

"Ekstra fag på A-niveau
Har du en gymnasial uddannelse (hf, hhx, htx, stx) med et eller to ekstra fag på A-niveau og søger optagelse på en videregående uddannelse, vil du kunne få justeret dit eksamensgennemsnit.

Faget tæller som ekstra, hvis du i stedet kunne vælge det på et lavere niveau. Det skal indgå i din gymnasiale uddannelse for at gælde. Fag taget efter den gymnasiale eksamen tæller altså ikke i denne sammenhæng.

Har du et ekstra fag, justeres der med 1,03. Har du to ekstra fag, justeres der med 1,06.

Fra optagelsen i 2009 er det sådan, at kun de ansøgere, der har et eksamensbevis, hvor justeringen for ekstra fag på A-niveau er skrevet ind i beviset, kan få fordel af reglerne om justering. Dette gælder for hf'ere med eksamensbevis fra 2007 og frem og for gymnasiale studenter fra 2008 og frem.

For ansøgere med en gymnasial uddannelse fra før gymnasiereformen var optagelsen i 2008 sidste gang, man kunne få tillagt bonus på 1,03 og 1,06 ved ekstra højniveaufag.

Bonus for tidlig studiestart fra 2009
Du kan gange dit eksamensgennemsnit med 1,08, hvis du søger med en adgangsgivende eksamen, der senest er afsluttet op til 2 år før ansøgningsåret. Reglen har virkning for de ansøgere, der har afsluttet deres gymnasiale uddannelse i 2007 og frem.

Hvis dit eksamensgennemsnit er opgivet efter 13-skalaen, vil justeringen ske efter omregning til 7-trins-skala."

http://www.ug.dk/min%20baggrund.aspx?article_id=univ-gymeksamensjust

http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-civdesignoginnovation

Godkendelse af svar
Fra : Thylle

Dato : 06-06-09 14:37

Tak for svaret ans. Var ikke lige det jeg manglede, men dit link førte mig til en side hvor der stor at hvis man har været i militæret, så ville man kunne forlænge det til 4 år..

Så det er helt perfekt..

Tak..

Kim