/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tunning af knallet???
Fra : coolhansen
Vist : 270 gange
20 point
Dato : 08-04-03 21:06

Hej...

Er der nogen der kan forklare mig (Og det skal skæres ud i pap) hvordan man tunner en Jog???

Hilsen Hannah.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-04-03 21:21

www.moped.dk <-- kig under "tuning"

der kan du læse alt....

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 08-04-03 21:30

Takker....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-04-03 08:24

det var da så lidt, man er vel aldrig ked af at få lidt reklame

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 09-04-03 16:02

Er det dig der har lavet den HP????
Kan nemlig godt være lidt svært for mig at fåstå nogle af tingene, da jeg ikke er så klog, når det angår knallerter....:(

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-04-03 12:03

yes sir, så bare spørg løs, så kan det være jeg kan svare

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 11-04-03 09:14

Jeg ville gerne have "Let tunning" så den kører omkring de 80km/t... Men kan man ikke bare nøjes med at pille ringene og så tage plumben ud? Hvis man gjorde det, hvor meget ville den så køre???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-04-03 12:53

Du bør nok pille ringene og fjerne blindrøret så burde du køre omkring 60-70

derudover hvis du har en jog med begræsning i indsugningen skal du købe en større studs (helst 21mm)... det er dog kun jog'er fra 94/95 der har denne mener jeg nok....

derudover kan du jo købe et par småting der alle sammen kan få din knallert til at køre lidt hurtigere, fx et power luftfilter, men så skal du huske at dyse en smule op...

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 11-04-03 15:13

okay.... Hvis man nu gør det, kan politiet så se at der er gjort noget ved knallerten, hvis de bare står og kigger på den på gaden og ikke tager den med på stationen???

Hvad gør man så, hvis man vil have et hurtigere optræk??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-04-03 15:21

altså ringene kan de ikke se, men blindrøret kan de jo se mangler (hvilket kun meget få politifolk egentligt ved), med mindre du saver det af svejser hullet til, og svejser røret over på, så har de ikke en chance...

og luftfilteret kan du jo gemme under dine skjolde såe....

og når du fjerner blindrøret får du et meget bedre optræk, den streetmagic du kan se på vores side, fjernede vi blindrøret på hvorefter den begyndte at rive på baghjul, hvilket den ALDRIG havde bare prøvet på at gøre...

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 11-04-03 15:24

Jeg er pænt dum når det gælder noget med knallerter, men jeg bliver nød til at spørge....-Hvor sidder ringene og blindrøret???

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 11-04-03 15:31

Hvis man kun piller ringene, hvor meget vil den så ca. køre??? Har lige set på en hjemmeside hvordan man gør.....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-04-03 15:31

blindrøret sidder på forrøret som et ekstra rør der bare stikker ud på forrøret.

ringene sidder i variomaticen, det er lidt svært at forklare, men kig her det viser det:

http://www.scooterzone.dk/tuning/fjernskiven.html

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-04-03 15:33

hmmm ca. 60 måske hvis du er heldig kan du presse den op på 70kmt

Kommentar
Fra : coolhansen

Dato : 13-04-03 23:46

Okay... Har lige set siden.... Så blev jeg da lige en smugle klogere...