/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Momsregnskab
Fra : jesper.s
Vist : 6677 gange
100 point
Dato : 02-06-09 06:52

Hej.

Jeg er ved at starte en lille virksomhed på fritidsbasis, og skal derfor til at føre momsregnskab. Nu vil jeg spørge om der findes et lille program man kan downloade fra nettet (gerne gratis), som jeg kan bruge, kun til moms? Har selv prøvet at kigge, men finder kun dyre programmer.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 02-06-09 07:10

Jeg tror ikke, du kan få nogle programmer, der er gratis. Hvis du kan, har du dem kun på prøve i en periode. Men et lille hobby firma er da til at hold styr på med en ganske alm. kolonnebog...

Held og lykke med firmaet!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-09 07:13

Se har måske noget for dig, der en gratis udgave og videoer om brugen:
http://www.regnskabscenter.dk/video.aspx

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-06-09 07:33

www.stoneware.dk har summasumarum

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-06-09 07:44

Jeg har i flere år brugt Summa Summarum som Bille nævner, det er et fremragende program og ganske gratis indtil du når en vis størrelse, og det varer noget tid med en fritidsvirksomhed

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-06-09 08:27

Et regnskab KUN til moms.
Hvordan skulle det virke?
Det har jeg aldrig hørt om.

Hvad havde du tænkt dig?

hawaii7

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 02-06-09 08:41

Da det er et privat firma, vil et alm. momsregnskab automatisk vise hvad du skal betale alm, indkomstskat af, alså overdkuddet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-09 10:08

Du kan da nemt selv stikke en sammen, i et regneark

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-09 11:15

Et momsregnskab er ikke det samme som et drifts- eller skatteregnskab.

Momsregnskabet er kun til at holde styr på din købsmoms, salgsmoms og momsafregning - her vil jeg anbefale at du bare bruger et regneark eksempelvis excel, eller et gratis program - kan selvfølgelig også skrive det på papir.

Du kan evt. integrere dit momsregnskab i den daglige bogføring ved at bruge et kasserapport. Hvis du vælger en regnearksløsning kræver det at du er omhyggelig og at alt der kan stemmes af bliver afstemt.

Er du stemt for et bogføringsprogram vil jeg anbefale summa sumarum eller e-conomic (internetbaseret) hvis du ikke er kyndig i bogføring i forvejen - men altså ikke en gratis løsning.

Hvis du har brug for excel-skabelon til momsregnskab mv. kan du sende mig et indlæg med mailadr.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 08-06-09 08:23

Hej Ampere.

Jeg vil blive overlykkelig vis du kan sende mig et regneark.

js@mjoelnerparken.dk

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 08-06-09 17:18

Som bille1948 allerede har nævnt:
www.stoneware.dk
Klik på SummaSummarum, hent programmet ned, og du er igang.

Venlg hilsen
Jørgen Arvig

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 09-06-09 15:21

Jeg er på kursus pt - men har ikke glemt dig - sender det senere.

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 10-07-09 07:29

Hej Ampere.

Tusind tak for Momsregnskabet.

God sommer Jesper

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-07-09 12:16

Det var så lidt - men husk at det kun er et momsregnskab og ikke en opgørelse af den skattepligtige indkomst

Og også god sommer til dig - håber vejret bliver bedre fra næste uge

Mvh. ampere