/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
kastrering af kanin
Fra : Snueb
Vist : 275 gange
20 point
Dato : 01-06-09 17:11

kastrering af kanin hvad koster det=?
Overtog nemlig 2 kaniner som skulle være samme køn
men efter idag har jeg mine tvivl
Eller skal de bare skilles selvom de har gået sammen i min 2 mdr
inden vi overtog dem

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-09 17:18

Det koster ca 800-1000 kroner at få kastreret en kanin.

Men hvis de har gået sammen i 2 måneder, så ville du have set unger allerede, såfremt det er en han og en hun.

Kaniner er drægtige i ca en måned.

Ved ikke helt hvad du mener med

Citat
men efter idag har jeg mine tvivl

Hvis det er fordi du har set, at kaninerne tilsyneladende parrer sig, så bruges den adfærd også som en form for dominans hvis der er tale om to kaniner af samme køn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-09 17:44

Du må endelig ikke adskille dem, hvis de har det godt sammen

Kaniner er flokdyr og elsker at være sammen.

Mine to kaniner er uadskilligelige, og jeg er overbevist om at de ville lægge sig til at dø, hvis jeg skilte dem ad

De ligger tæt op ad hinanden 24 timer i døgnet, og skiftes til at vaske hinanden, dvs pigekaninen vil gerne på opdagelse, men hun skal ikke være væk ret længe, inden hannen kommer luntende efter, for at se hvor hun nu blev af

Kommentar
Fra : Snueb

Dato : 01-06-09 18:32

med det citat mente jeg den ene lavede parrings bevægelser på den
anden faktisk oppe på ruggen af den mere derfor

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-09 18:38

Jamen sådan gør de hvis de lige skal fortælle den anden hvem der bestemmer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-09 19:05

Mine kaniner hopper også på hinanden på skift, jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er pigekaninen der bestemmer, men hannen vil da ikke holde sig tilbage

Og inden hankaninen blev kasteret hoppede han også på hunden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-06-09 19:19

Hvis Du kastrerer hannen får det stakkels dyr slet ikke noget motion

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-09 19:21

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-06-09 20:02

til sneub

GENIET luffea han er meget klog Sneub hvad ville du sige til at blive kastreret, efter ikke lang tid så vil du også gå i dvale og vokse i krop størrelse, brug hellere pengene på en tur i ZOO og se på andre kaniner ta en madpakke med så du kan gennem skue dem over længre tid. et godt og billig råd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-06-09 20:10

vic2000, hop over i din egen sandkasse igen

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 01-06-09 23:15

til nordsted

Citat
Og inden hankaninen blev kasteret hoppede han også på hunden

du hopper vel også på konen, først konen så kan man bruge sandkassen ja

Citat
vic2000, hop over i din egen sandkasse igen