/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Anlæg i scooteren
Fra : andreas_andersen
Vist : 602 gange
50 point
Dato : 08-04-03 18:16

Hejsa allesammen...
Nu har jeg bestemt mg for at få anlæg på scooteren, (har forresten en melody)...
Og nu vil jeg høre en forstærker er vel ikke nødvendig? Når jeg køber 2 stk diskanter på 80 watt, og to tovejs bass og mellem tone enheder på en hulens masse watt....
Placeringen af disse har jeg tænkt mig at sætte de to diskanter forrest, under styret.. (Vil se for råvildt ud)
Samt bass og mellem tone enhederne under sædet, nærmest oppe i...

Vil høre om det er nok med autoradio med rds med en forstærker på 4X35 watt?

Andreas Andersen

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 08-04-03 20:26

Yep det skraller garanteret rigtig når du fyre den af.....evt suplere med effektforstærker på 50watt.og i så fald med et truckerkompressorhorn under skjoldet ..det lyder for fedt.. kig lige under omdrejningsbegrænser til aprilia rs 50..tak

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 08-04-03 20:47

Lige et spørgsmål:
Har du 12Volt til rådighed på din nollert?..

/EazyOne

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 08-04-03 22:57

Jeps.. Har sat et ekstra batteri på, til de dioder der allerede er på... Héhe..

Skraller lyden..? Det lyder vel ok? Eller hvad mener du?

Andreas Andersen

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 08-04-03 23:20

Jeg ved ikke om du mente at jeg sætter en forstærker på, det har jeg ikke tænkt mig.. Bruger radioens forstærker på 4x35 watt er det nok?

Andreas Andersen

Kommentar
Fra : wrapper

Dato : 10-04-03 12:50

du vil sagtens kunne få noget lyd af dit anlæg via radioen men det er ikke sikkert at dinne bass-enheder vil spille særligt højt, du siger jo at er på en masse watt. jeg vil anbefale at du køber en forstærker, evt på 50 watt som jeansgade skrev.

wrapper

Kommentar
Fra : puch3gmaster

Dato : 10-04-03 13:24

Hvis du har 12 v på scooteren og bil-radioen virkelig ER på 35 watt og det ikke bare er noget BÆ der er oplyst kan du godt. Men uanset hvad der står på bilradion tvivler jeg på den yder mere en 8 -10 watt medmindre det er en rigtig bil forstærker. Stadig er den bilradio kraftig nok til at drive en bas og 2 diskanter. Desuden behøver du ikke at tilslutte en mellemtone og spilde radioen kræfter på det, for hvis du lægger mellemtonen under sædet kan den alligevel ikke bruges til at give den lyd den er beregnet til. Og hvis du kører uden delefilter skal bassen nok give den mellemtone der er brug for. Desuden må du vide en ting om de højtaler enheder du har købt og det er hvor mange db. de er på. Hvis de fx. kun er på 85 db. vil musikken ikke kunne høres når man kører men kun mærkes i sædet. De skal helst være over 93 db. for at kunne bruges fornuftigt til formålet og så skal man altså ligge lidt ekstra penge. Men umiddelbart vil jeg mene at hvis du er ligeglad med hvor rent lyden er på din scooter er kan det du har tænkt dig godt lade sig gøre dog ville jeg pille mellemtone fra og lade bassen give den nødvendige mellemtone. så bliver den da i hvert fald ikke overophedet af mellemtonen.

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 10-04-03 15:09

BILRADIOEN ER PÅ 4X35 watt så burde den ikke kunne trække en bass en mellemtone og 2 diskanter? Den er forresten med Cd og det hele... wooferen/mellemtonen (2vejs) har et delefilter indbygget og levere 88 DB.... Så?
Diskanten er dog på 91 DB...

Udfra disse oplysninger hvad siger i så?
Andreas Andersen

Kommentar
Fra : puch3gmaster

Dato : 01-05-03 13:24

Det kan sagtens trække den !, Jeg mener bare at typisk er en bilradio max 10 watt, men som du siger det vil det sagtens kunne trække det og lyde pænt nice trods enhedernes forholdsvis lave db.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 01-05-03 14:07

Det kan vær du skulle suplere med et par effektspoler ,til kompressortruckerhornet under Dit Frontcover.ellers sker der sku noget alvorligt hvis du fyre den af:))))))Kan du ik se det !!

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 01-05-03 15:00

Jo den begynder nok at hakke.... Det er ikke særlig smart...
For at opdatere, er der sku ikke meget plads på en melody, den ene 2 vejs har jeg sat under sædet mens den anden i siden af skjoldet, ser totalt nice ud! Anlægget bliver lagt lige under bagskjholdet og går så ud i den ene ende af skjoldet, lyder mærkeligt, men det ser fedt ud... Så... Nu mangler jeg bare lige at tilslutte alle ledningerne, det tager sin tid...