/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lydkort og on-board-lyd samtidig
Fra : dreyer
Vist : 295 gange
70 point
Dato : 08-04-03 17:28

Hej!
Jeg har et PC Chips M805LR bunkort med on-board lyd. Lyden herfra er ikke imponerende, så jeg har købt et Soundblaster Live 5.1 Digital.
Jeg vil dog gerne have både on-board-lyd og Soundblaster til at virke på samme tid, men det vil computeren ikke; hvis ikke jeg slår on-board-lyd fra i BIOS'en nægter Win2000 at starte (i hvert fald så længe Soundblaster'en er monteret - ellers virker det fint). Den fryser ganske enkelt systemet før den overhovedet får sat loader-billede på.

Er der en måde man kan få begge lyd-udgangene til at virke (under Win2000)?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-04-03 22:26

hej !
prøv at starte op i fejl sikker tilstand (hvor lyden ikke bliver initialiseset)
i kontrol panel under lyd er der nogle faner der bestemmer hvilke hardware der skal give lyd,men umiddelbart kan begge lyd vel ikke være der samtidig,men de burde kunne hver for sig...
genstart ...prøv dig frem og det kan lade sig gøre
du kan osse i fejl sikker tilstand :
gå ind i kontrol panel-system-hardware-enehåndtering
din ene lydkort sætte du fra ...

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 08-04-03 23:54

Hvordan skal jeg kunne gøre alt det når Win2000 ikke så meget vil forsøge at starte, så længe både on-board-lyd og Soundblaster er aktiveret?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : permann

Dato : 09-04-03 06:01

Hej Dreyr

Hvorfor vil du bruge onbord lyd når du har fået et rigtigt
lydkort det forstår jeg ikke rigtigt.

Permann

Kommentar
Fra : permann

Dato : 09-04-03 06:01

Hej Dreyr

Hvorfor vil du bruge onbord lyd når du har fået et rigtigt
lydkort det forstår jeg ikke rigtigt.

Permann

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-04-03 08:19

hej igen !
det er klart hvis den ikke vil starte er der et problem,men den vil godt med kun et ad gangen,kunne du i enehånd-
tering deaktivere det ene(live uden ombourd sæt til),genstart sæt det andet til i bios start op,indtsallere live se evt om der så opstår en konflikt
ved at kigge i enehåndtering efter et udråbstegn irq konflikt eller en anden fejl kode,ved at klikke på den pågældede
hardware.

Kommentar
Fra : na12

Dato : 07-06-03 14:01

prøc og se om du kan ændre IRQ det kan jo værer at de kør på den samme, og så vil de danne konflikt.