/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Akvarie indbygget i væg
Fra : viv
Vist : 2751 gange
200 point
Dato : 08-04-03 12:42

Vi har en ide om,at ville have et akvarie som vægudsmykning...men vi ved ikke helt hvordan vi griber det an.

Det skal være stort eller flere små...man skal kunne komme til at rense uden problemer...det skal være stærkt glas/armeret?? ...der skal være plads til belysning...

Vi havde forestillet os det i soveværelset,da vi alligevel er ved,at rive det hele ned og derfor har mulighed for,at bygge op fra bunden.

Nogen forslag ??

Venlig hilsen
Viv.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 08-04-03 15:24

http://www.aqua-construct.dk/Special%20design/Akvarium%20i%20v_g/akvarium%20i%20v_g.htm

Se linket de der er nogle der kan finde ud af det (HELD & LYKKE)

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 08-04-03 16:26

Hej viv..

Hmm ja det kommer lidt an på hvordan i selv vil have det..! for som på linket ovenfor er i nød til at have en rimelig tyk væg..!

Jeg har selv tænk på det samme og hvis jeg en gang for det realiseret ville jeg lave det på følgende måde:
Først ville jeg sørge for at der hvor akvariet skulle være er imellem to værelser eksempelvis mellem soveværelse og stue og så enkelt nok ville jeg opbygge det på den måde at det er glat med muren i stuen og stikker ud på den anden side i soveværelset.! så kan man fodre og hvad man nu skal derfra. så kan man sætte noget på bagsiden af akvariet så man ikke kan se ind i soveværelset ligesom man gør når det står almindeligt..

men hvis i gerne vil have så man kan se igennem er i næsten nød til at lave en rimelig tyk mur..! i hvert fald der hvor akvariet skal stå hvis det F.eks skal være mellem køkken og stue..

men jeg vil driste mig til at sige at det ville være smartest på førstnævnte måde i forhold til rengøring, fodring og den slags.. det har du akvariet åben på den anden side..

håber det er det du mener..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : viv

Dato : 08-04-03 17:10

Fint link...og heller ikke helt tosset med,at kunne se akvariet fra begge sider...det har vi faktisk haft på tale.

Men er der andre ideer/links er de meget velkomne !!!

Vh Viv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-03 22:00

Hvis du vil have akvarie i soveværelset, så husk lige at der hører lidt maskineri til.
Det kan godt give lidt støj.
Emesen.

Kommentar
Fra : viv

Dato : 08-04-03 23:02

UPS...ja det har du jo helt ret i emesen !!!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-04-03 23:46

Hej viv

Som emesen skriver, skal I tænke meget på de lyde som både rensningsfilteret og luftpumpen "afgiver". Hvis I ikke er ynder af, at falde i søvn til disse ensformige lyde, skal I ikke vælge den løsning, at kunne se akvariet fra begge sider (fra to rum).
Endvidere skal akvariet, efter min mening have en dybde på omkring 80-100 cm, hvis det skal kunne ses fra begge sider, uden at vandet ser uklart/grumset ud.
Prøv selv at opstille et f.eks. 80-100 liters akvarie op på spisebordet i stuen, uden nogen form for baggrund, så vil vandet se grumset ud, på grund af lysets brydning. Mit råd,til dig/jer, vil være, at indbygge akvariet, i væggen, så det kun kan ses fra "et værelse" og så lav en "kasse" på mellem 15-20 cm. som baggrund, hvor I bruger materialer fra naturen, som f.eks. jord, bambus, tørre plantedele, småsten osv. Hold dig til ting med "naturfarver", da jeg går ud fra, at du vil lave et akvarie med fekskvandsfisk.
Hvis du tænker på "saltvand", er det noget helt andet.
Såfremt det skal være et saltvandsakvarie, du/I gerne ville have, så skriv lige igen.
Så vil jeg gi' dig nogle andre råd. Jeg har selv saltvandsakvarie, og har haft det i over 20 år, med god erfaring og hvis du bor på Fyn, vil jeg gerne hjælpe dig/jer "personligt" med rådgivning.

Med venlig hilsen
Frank