/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Regler for privat/erhv.lejemål
Fra : Jaffe123
Vist : 1164 gange
100 point
Dato : 27-05-09 10:37

Jeg leder efter nye lokaler til en klinik, men kan ikke finde det helt rigtige erhvervslejemål. Må jeg leje en privat lejlighed eller lign. og drive klinikken dér? Er der nogle det kender til reglerne på det område???
Jesper

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-05-09 10:46

Ja, hvis du får tilladelse til det.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-05-09 10:57

Det kommer an på hvad der står i lejekontrakten.
Jeg skriver altid i lejekontrakten at lejligheden kun må bruges til privat og ikke til erhverv. Pludselig kan du så få en massageklinik i den udlejlede lejlighed.

hawaii7

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 27-05-09 10:57

Du må undersøge om lejligheden må bruges til erhverv.

Det fremgår af vedtægter for ejerforeningen f.eks.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 27-05-09 12:33

Bare rolig, det er ikke en massageklinik .
Som jeg så har forstået det, så er det afhængig af hvad der står i lejekontrakten. Jeg skal altså ikke have tilladelser fra kommunen eller andre offentlige instanser?
Venlig hilsen Jesper

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-09 13:26

Jo kommuner kan blande sig.
Der er boligområder må der ikke må være erhver. Det kan du få oplyst hos kommunen også om du evt. må opsætte skilt folr dit firma m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-05-09 13:41

Det kommer da også an på lokalplanen, så kommunen skal også inddrages.

Men det kommer også meget an på hvilket erhverv, du skal bruge lejemålet til.

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 27-05-09 13:50

Hvilken afdeling i kommunen skal man tale med for at forhøre sig nærmere??

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-05-09 14:12

Eter hvad udlejer og dig enes om, et andet er, hvad en lokalplan siger. Du skal spørge i teknisk forvaltning i din kommune.

Det kommer også an på, om det er et autoværksted eller et callcenter for telefonpassere!

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 27-05-09 17:29

I dag hedder det vist teknik og miljø.
Det er dem der udarbejder diverse lokalpalner.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-08-09 18:12

Fandt du et lejemål, som du måtte bruge til erhverv ????

Om et par dage annullerer kandu dette spørgsmål og du bliver fratrukket strafpoint

Godkendelse af svar
Fra : Jaffe123

Dato : 23-08-09 14:40

Tak for svaret hawaii7.
Jeg har talt med komunen og de siger at man kan ønsøge om mulihgeden for at frive erhverv fra "privat" lejemål. Kravet er at der ikke sker ændringer i lokalområdet, som eks. flere parkerede biler og for stor skiltning