/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvorfor??
Fra : rødeorm
Vist : 733 gange
235 point
Dato : 26-05-09 13:50

Hvorfor skal kristne altid argumentere for og imod, andre tros retninger??

Hvorfor, efter at en kristen nation, har ødelagt livsgrundlaget for en stamme/ et folk, absolut ska på dutte dem kristendommen, når nu de har/eller havde en tro der fungerede for dem??

Hvorfor virker de kristne som om de har patent på sandheden??

Hvorfor har de kristne så svært ved at acceptere andre tros retninger end lige sin egen??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-05-09 13:54

Tjaeee..... kristne var ligeså slemme og indoktrinerende som eksempelvis de yderligtgående muslimer er det, men de kristne er dog kommet 600 år længere frem i udviklingen

Accepteret svar
Fra : Krummen

Modtaget 127 point
Dato : 26-05-09 13:58

Eksempelvis er jeg personligt fløjtende ligeglad om folk tror på en sten, en orm, en jeus, en allah, en muhammed eller en rød drage. Bare de ikke fortæller mig, hvad jeg skal tro på, og at min dagligdag ikke påvirkes af deres tro

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 14:01

Nåårh ok ja, men muslimerne tror jo også på Jacobs og isaks gud!! så det jo ik så betrøstene igen!!

Iøvrigt ville jeg ik sige at de er kommetlængere, de er bare blevt dygtigere og bedere til at pakke sine slibrige gøremål ind. Altså sårn noget med brun papir og sløjfe og sager.

Godkendelse af svar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 14:05

Tak for svaret Krummen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-09 14:05

Hvem siger du har ret i dine påstande.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-05-09 14:09

Det er jo heller ikke kun de kristne, der er sådan. Hvad med muslimer, der mener ikke-muslimer er vantro hunde?

Og det kan da godt være korsfarerne ver voldsomme, men det var andre tider, og vi har da lært af det.

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 14:20

Der er ingen der siger jeg har ret.
Spørgsmålet omhandler ik om at have ret, men blot konstateringer, og efaring fra egen observationer, Teil!!

Jo jo jeb3!
Men jeg syntes stadig ik at det er at have lært, når der der bliver destrueret med krudt og kugler i Mammons navn, for så at gå hjem og tøre handerne af i Biwlen!!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-05-09 14:31

Jeg skifter lidt mellem mine egne religioner...I denne uge er det f.eks. Solen som er min Gud....I næste uge kan det være en Tournedos, eller Jordbær m fløde eller en pæn sten jeg har fundet Kunne osse vær en smuk Gudinde i Kgs. Have

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 14:37

FANTASTISK!! Ja noget godt er der skrevet i Bivlen. Gud er inde i dig!! Så det jo op til enhver at fortolke det, og det jo smukt i sig selv.

Personlig er jeg tilhænger af Moder Natur og tror på at hvis hun forsvinder så kan det gøre lige meget hvad fanden vi tror på, for så forsvinder alt!!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-05-09 15:20

Ja... så enkelt er det.

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 15:25

Yes ganske..

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 15:49

Og til dig Teil, ville jeg bare sige tak for din meget venlige velkomst og vudering i mit fejl indlæg.
Jeg kerder ikke til ARTO og anfabet! Men i tilfælde at, det er analfabet du mener så staves det A.N.A.L.F.A.B.E.T

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-05-09 16:09

Nååå teil LOOOL Ham skal du ikke tage dig af...han er plaskrådden i hovedet

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 16:18

Hi hi det fornemmer jeg tydeligt Jeg har sq Black listet Rådenskaben do.

Ham eller hende eller den gider jeg overhovedet ik at have med at gøre.
Jeg er her ik for at køre mit mindre værd af på andre, men for sjov og for at få mig lidt viden omkring dit og dat etc etc.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 26-05-09 16:50

Den viden og gode råd teil kan deltage med, kan falde igennem perforeringen på 2 sammemhængende frimærker Han er bedst til at være dumsmart og ubehagelig

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 26-05-09 16:56

Ja det er dog utroligt. Altså på Neandertal stadiet, når det kommer der til

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-05-09 15:43

...Det gælder vel al argumentation: Man argumenterer vel for det, man tror på?
--Hvis du tror at din unge får huller i maven af at sluge tyggegummiet, så er det DET du argumenterer for.
Og ungen kan så argumentere for at det ikke sker, fordi det har h*n da gjort i 20 år uden at tage skade...

Der ER ikke så meget andet at gøre end at argumentere for det, man tror på, hvis man vil overbevise andre.

Religion ER og vil altid være en TROS-sag. Så vi VED ikke, hvad der er sandt og hvad der er usandt. Vi tror kun.

Og dermed kan den ene religion være lige så god som den anden. Tror JEG.

Men IKKE for dem, der tror på en eller anden religion. --De tror jo, at alle andre tager fejl.

---Og de, der slet ikke tror på noget, --DE tror jo også, at alle andre tager fejl.

Kommentar
Fra : rødeorm

Dato : 31-05-09 22:35

Ja birgitta du har ret. Men nogle religioner gør et ihærdigt forsøg på lige som at trække noget ned over hovedet på andre, for lige som at fremhævde deres frem for alt andet. og det personligt sys jeg er pisse iriterrene. Noget andet er at der er noget der heder ydmyghed, når det handler om Åndelige aspekter og relligion det er også en mangelvare hos de kristne, ja og muslimer for den sags skyld, som jo er en søster til Kristendommen. Men jeg har dog aldrig jørt eller oplevet nogen Natur religioner være frembrussene i det at skulle argumentere for deres, der er en eller anden naturlig ydmyghed og forståelse over for andre trosretninger, som mange så kaldte vestelige Religioner, måske kunne lære af, hvis de dog ik for inden har fået dem udslettet!! I jesu navn, amen haleluja.

Kommentar
Fra : ja-så

Dato : 19-08-09 17:31

Hvorfor skal kristne altid argumentere for og imod, andre tros retninger??
Fordi de mennesker i sagens natur når de har nået det yderste punkt i tilværelsens tro, så kan der jo ikke være nogen der står uden for denne tro ellers vil de jo udgøre en trussel for kristne på et tidspunkt, så altså, bevæggrunden er angst.
Hvorfor, efter at en kristen nation, har ødelagt livsgrundlaget for en stamme/ et folk, absolut ska på dutte dem kristendommen, når nu de har/eller havde en tro der fungerede for dem??
Igen i menneskers natur så er det jeg har købt bedre end det du har for ellers er det jo ikke noget værd i sammenligning med øvrigeheden

Hvorfor virker de kristne som om de har patent på sandheden??
ganske enkelt fordi det er sandt for dem, det man siger og tror på er sandt for en selv.

Hvorfor har de kristne så svært ved at acceptere andre tros retninger end lige sin egen??
Det er mere nuanceret og kommer lidt and på hvor kristen man er , men grundlæggende igen tragngen og behovet for at hvis der er nogen udenfor kan de ikke styres og måske er de farlige, så derfor er kristne nødt til at hytte sine egne for at få dem til at blive i folden.