/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
forretningside
Fra : jbg
Vist : 727 gange
120 point
Dato : 07-04-03 22:56

Hej! Jeg har fået en forretningside, men denne er meget arbejdskrævende i produktionen og derfor vil jeg gerne starte produktionen op i et land med et lavere lønniveau.

Hvordan gøres dette bedst muligt?
Hvilket lande bør overvejes (tænkte selv på Thailand) ?
Hvilke problematiker bør overvejes?
Samt hvilke import-restriktioner er der på papirvarer?

På forhånd tak, JBG

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 07-04-03 23:01

jaae.. dette er HELT sikkert ikke, hvad du gerne vil høre, men:
Skab danske arbejdspladser
Benyt dansk know-how
Begræns transport & skån miljøet (egen vare i eget land)
Skån underbetalte børn i andre lande
Brug danske, ikke importerede materialer (transport-miljø)
....osv....

Mvh Idealist-Christina

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-04-03 08:07

lige mine ord!!
Men ...for at være, idealistisk kan jeg godt forstå JBG, vi er jo i bund og grund meget egoistiske når det kommer til vores pengepung, så tænker vi ofte for kortsigtet.
Se bare på vores regering, det er mænd de fleste af dem og mænd er jo oftest resultatorienteret.
Og nej jeg har heller ikke lyst til at komme med løsningen på JBG´s problem !!!
med venlige hilsner
Mango

(Quinde

Kommentar
Fra : abricon

Dato : 08-04-03 08:22

Har du set på balticum?
lønudgifter i Estland er ca 1/3. Det er nemt og hurtigt at komme derover, transport er billig, de kommer med i EU og har derfor en lovgivning der harmonerer med vores, der er heller ikke nogen problemer med import,
prøv at kontakte nogen danske der er etableret i forvejen,det kan gøres gemmen Ambasadens handelsafdeling.
med venlig hilsen Søren

Kommentar
Fra : flyvbjerg

Dato : 08-04-03 12:45

jeg er helt enig med abricon.
Balticum er stedet hvis man skal producerer noget uden for dk. dog skal man være forberedt på, at der skal holdes nøje øje med hvad De laver, med andre ord kvalititsstyrring.
Hilsen Jan

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 28-04-03 12:02

Slovakiet. Masser af muligheder. Lønnen er mindst 1/10 af danmark. ECCO har stor succes med produktion der, men de var naturligvis også etableret i Danmark først.
Prøv danskebank.dk/erhverv og gå ind under business today. Der kan du hente profiler af en lang række lande og se hvilke potentialer der er. Ellers kan du anskaffe markedsprofiler på udenrigsministeriets hjemmeside www.um.dk

//sub

Kommentar
Fra : Tkjerulf

Dato : 13-05-03 12:00

Kære Idealist-Christina
Kunne ikke helt lade være at kommentere din "skån underbetalte børn" sætning!
Er selv lidt idealistisk hvad den slags angår, oftest bliver produktion i Dk erstattet af maskiner, pga løn osv, istedet kan man vel ligeså godt tilbyde nogle børn et job, når alternativet er LANGT værre, tænk over den
Nike i bangladesh er beskyldt for det samme, men børnenes alternativ er at sorterer batterier, og det forgår ikke helt efter danske sikkerhedsregler...

Kommentar
Fra : hoang

Dato : 03-06-03 15:06

Vietnam er også en mulighed . hoang@yahoo.dk

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 08-06-03 03:26

Hej!

Ja - der er MASSER af muligheder! Jeg garanterer dig for følgende - hvis du deler din idé med os - så vil du nemmere kunne finde frem til det svar du søger. Noget for noget!;) Hvad er din idé!?;)

Hygge!