/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Glaspuster
Fra : Dieter
Vist : 533 gange
200 point
Dato : 21-05-09 17:48

Hej,
er der mon nogen, der ved, hvad en glaspuster havde på af tøj I GAMLE DAGE ?
Jeg skal være med i et arrangement, hvor forskellige "håndværkere og andet godtfolk" optræder i gamle dragter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-09 17:58

øverste højre billede, ser gammelt ud??

http://images.google.dk/images?gbv=2&hl=da&q=glaspuster&sa=N&start=60&ndsp=20

men ellers kan du søge videre blandt billederne

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-05-09 18:30
Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 200 point
Dato : 21-05-09 19:48

Nu ved jeg jo ikke hvilken periode du gerne vil illustrere. Men der var ikke en uniform til glaspustere, man var bare iført tøj fra tiden.

Men hvis du evt vil klædes ud som ham fra mit tidligere link, handler det jo også meget om tillbehøret, for at man kan se du er glaspuster.

Besøg evt. et byggemarked for at finde et langt gennemsigtigt rør, som absolut ikke skal være i glas, vist for skrøbeligt For enden af røret kan du satte en halvt oppustet hvid/gennemsigtig ballon - så tror jeg, at kostumet er hjemme.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 22-05-09 09:54

Tak for svaret HelleBirgitte.
Det var nogle dejlige tips du kom med.
Jeg havde troet, de gamle glaspustere havde et læderforklæde på.
Men nu må jeg se, hvad jeg kan finde af passende tøj. På herregården Bratskov - som også står for nævnte arrangemet - har en del gammelt tøj.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-05-09 12:37

Selv tak og rigtig god fornøjelse