/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Posemarkise Harald Nyborg
Fra : heseda
Vist : 2829 gange
200 point
Dato : 20-05-09 06:07

Kender nogen denne posemakise - sidder stængerne på makisen - når den er "rullet sammen" under kørsel - eller monterer man dem på hvergang markisen sættes op?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2961&Grp=&n=40100

Jeg har tænkt på at købe en

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-09 07:12

Jeg kender ikke den fra Harald Nyborg, men har selv en zipposemarkise..... det er en knaldhamrende god ide med sådan en markise, lynhurtig at slå op og ned, den behøver ikke være tør når den bliver pakket sammen, da den er af plastic

Ulempen... den er lige lovlig lille, men er vejret godt er man jo heller ikke så meget i den

Så selv om stængerne ikke ligger i fronten, ville jeg købe den så lang tid tager det heller ikke at sætte stængerne..... husk også lige at tjekke om der følger stænger med til at sætte op i mod vognen, så der ikke kommer for meget luft ind (hvis det er koldt/vådt)

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 20-05-09 08:39

Nordsted1:

"Så selv om stængerne ikke ligger i fronten, ville jeg købe den så lang tid tager det heller ikke at sætte stængerne"

Er det ikke normalt at stængerne sidder på fronten i posen???

Vi har i forvejen et Sunblue solsejl

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-09 08:49

På zipmarkiserne, er stængerne/ben i fronten.... man hiver dem ud,(to i hver side) og en bliver sat på jorden, og den anden går op langs selve markisen, og sidder på vognen

Jeg ved ikke om det er sådan på alle markiser, men det ville da være underligt om de ikke var sådan alle sammen

En zip kan sættes op på 10-15 min... en stor lettelse i stedet for at "slåsse" med et fortelt, specielt hvis opholdet kun skal være over et par dage

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-05-09 12:21

Citat
En zip kan sættes op på 10-15 min... en stor lettelse i stedet for at "slåsse" med et fortelt, specielt hvis opholdet kun skal være over et par dage

..og ægteskabet skal overleve

Du pakker det da ud, når I kommer hjem, ikk'? Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-09 12:47

Citat
Du pakker det da ud, når I kommer hjem, ikk'? Nordsted1

Nope.... siderne bliver pakket ned, markisen rullet op, færdig på ingen tid, dvs hvis den er pakket sammen i våd tilstand, så bliver den lige luftet når vi kommer hjem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-05-09 15:41

Citat
så bliver den lige luftet når vi kommer hjem

Det var oz dét, jeg mente

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-09 15:46

Men selv om den skal "luftes" er det langt nemmere end med et fortelt, da den ikke er helt så stor, og af plastic, så hvis det tager et par dage før den kan komme ud og tørrer, gør det ikke noget

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-05-09 16:05

Næ, dét kan jeg godt se

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 20-05-09 17:57

Heseda, du kan også prøve at spørge på campisternes hjemmeside www.dcu.dk oppe i toppen - mellem campister - og så bruge søgefeltet ude til venstre, så er der muligvis andre der har stillet det samme spørgsmål, der er nok større sandsynlighed der end på kandu

Hvis du selv er medlem, kan du selv oprette spørgsmålet der

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-09 14:28

Her er i hvert tilfælde en campist som skriver han er tilfreds med sin markise fra Harald Nyborg, men der står ikke noget om hvor stængerne er

http://www.dcu.dk/campisterimellem/showPost.asp?forumPostGuid=452431&submenuid=4728&menuid=4726&AreaGuid=2285

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 24-05-09 20:28

Tak for svaret Nordsted1. Jeg tror at jeg "springer" over. Det tager kun en halv time at sætte vores Sunblue op - den har også sider.