/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort i udu
Fra : granner01
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 19-05-09 22:00

Mit grafikkort duer ikke mere og jeg skal have et nyt.

Jeg har brug for et kort der kan klare at jeg arbejder med billeder og egne optagelser af film.

De eneste spil jeg spiller er Sim City 2000 og lægger kabaler. En gang imellem lægger jeg puslespil på nettet.

Har i et forslag til hvilket et jeg skal have?

Jeg har tænkt mig at købe det i morgen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-09 22:08

Film, simcity, kabale og tekst kan alle blot nogenlunde modrene kort nemt klare.
Køb et uden mekanisk blæser, og ikke ret dyrt.
Det støjer mindre , bruger mindre strøm og er fuldt tilstrækkeligt til dit brug.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-05-09 22:09

Glemte at skrive at det også holder bedre

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-05-09 22:15

Hvis det kort, der er gået i udu, har fungeret ordentligt i lang tid, så køb et af samme slags.

Hvis du skal have gode råd om andre grafikkort, må du nok lige fortælle, om det er til en bærbar eller stationær pc

Mvh

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 19-05-09 23:47

Hvis det er en bærbar der lige er futtet af, går man jo ikke bare lige ud og køber et nyt, så er der ikke meget andet at gøre end at sende den indtil reperation og håbe på det bedste (og at garantien dækker ;).

Jeg ved ikke om du går til din lokale hardware pusher, eller køber det over nettet. hvis du går til pusheren, så bed ham om at stikke dig et radeon 4670 eller geforce 9600gt, eller det der ligner, de koster imellem 400-700 kroner, det er ikke det sidste nye, men de er heller ikke gået helt bag af dansen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-05-09 23:57

Det er en stationær og den ligger skildt af inde på mit bord.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-05-09 00:01

Det der er brændt af er et Sparkle Geforce 8400GS - 256MB - PCI-E

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-05-09 00:05

Citat
Hvis det kort, der er gået i udu, har fungeret ordentligt i lang tid, så køb et af samme slags.

Det er nemlig svært at rådgive, når man ikke ved, om soklen (eller hvad det nu kaldes, hvor kortet sidder) i din pc er. Er det PCI eller ATI. Jeg tror, det er sådan , de 2 forskellige sokler kaldes .
Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-05-09 00:12
Accepteret svar
Fra : bruuno117

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-09 00:38

Jeg ville så afgjort ikke købe et geforce 7xxx, gå da op af istedet og køb et geforce 9xxx istedet!

et geforce 9500gt koster omkring små 300 kroner er så er man da ikke helt forældet

http://www.compware.dk/default.asp?varespec=466788

men alt afhængig af hvor meget det må koste ville jeg måske vælge et ATI kort for en gangs skyld, da diverse test viser at de yders bedre til prisen

http://www.compware.dk/default.asp?varespec=494739

350kr og med passiv køling så der er ingen larm.

http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=CGAX-4672DD

noget bedre, og kun knap 200 kroner mere.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-05-09 00:45

Mht. størrelse på grafikkort, er det vel et spørgsmål om behov og pris.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-05-09 10:14

Der er bestemt ikke behov for et 7950GT kort til granners brug, der er, at skyde gråspurve med kanoner. Et 8500/8600 er mere end nok.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 20-05-09 13:09

Tak for svaret bruuno117.

Nu har jeg købt kortet, et 9500 og nu fungerer maskinen perfekt.. Men så kan mine voksne sønner spille på den når de kommer på besøg.