/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
solfangerstyring
Fra : ejgild01
Vist : 1558 gange
500 point
Dato : 19-05-09 20:45

jeg har en Danotek styreboks til mine solfangere hvor jeg har været ved skifte ledningen ud til den der måler vandstaden i solfangeren. Men men det vil ikke rigtig virke altså der kommer tre ledninger oppe fra føleren og nede i boksen står der på tilslutningen Kort Mellem Lang . Det resultat jeg er kommet til er at den grønne lampe blinker sammen med den røde som er lav vandstand så det er vist ikke rigtig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-09 01:00

Nej det er det nok ikke.
Når du ikke forklarer hvad du har gjort er det da umuligt at sige hvad , du har gjort forkert.

Du ar da vel optegnet forbindelserne, inden du fjernede de gamle ledninger. Så er det jo bare at sætte de rigtige på igen.

Sådan noget har typisk en leder til spændingsforsyning, en til målesignalet og en fælles retur.

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 20-05-09 08:27

Nå ja lad mig så være ærlig ,, det er solfanger andlæg som jeg overtaget brugt fra en som gik over til en anden varmkilde så de farmøse ledninger var bare klippet over så det var ikke til at se hvordan det var tilsluttet ,, derfor

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-09 09:26

Så er det om at identificere de overklippede stumper. Det plejer ikke at være så svært.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-05-09 09:29

Hvis du kigger her
http://shop.danotek.dk/product.asp?product=7

Så klik på billedet af styringen, så kommer du til en side hvor der både er brugsvejledning og monteringsvejledning til produktet

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 20-05-09 14:59

Min er af en lidt ældre model

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-05-09 15:29

Så tag serienummeret på den og søg på deres hjemmeside, eller ring til dem. De bider sikkert ikke

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 17-08-09 15:49

Er der nogen chancer for at få at vide om det er lykkes at finde noget diagram til din solfanger ???

Eller om vi kunne få lidt mere at vide om styringen ???? om der står noget det kunne lede lidt på vej ????

Mvh Bassebo

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 17-08-09 16:04

Hej igen

Prøv lige at se det her, det ligner det som du skriver om så måske er der en chance.....

http://www.kso-ordning.dk/brugervejledninger/Sol-Energi_Kobbervarefabrikken_installationsvejledning.pdf

Eller må vi vidre ud i det uendelige univers.........

Mvh Bassebo.....