/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opfindsom trappe til kunstværk
Fra : realflex
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 18-05-09 20:13

Hej

Jeg skal lave et kunstværk, hvor der bl.a skal være en trappe på ca tre trin, hvor det øverste trin er ca 80 cm høj.

Det ville være nærliggende at bygge den af træ, men den skal kunne bruges af personer og jeg er ikke sikker på at jeg er i stand til at bygge den, så den er forsvarlig.

Jeg overvejede at lave den af porebeton, men det bliver for dyrt.

Er der nogle der har ideer til hvordan man ellers kunne udforme en trappe. Jeg har ingen håndværksmæssige kunnen.

Jeg har et budget på 500 kr

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-05-09 20:17

Du kan lave den af Leca, det er ikke ret dyrt.
http://www.billigbyg.dk/shop/leca-blokke-26c1.html

Men det burde nu ikke være et problem at lave en i træ.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 18-05-09 22:14

stable nogle paller og evt lægge et lag øverst efter eget ønske....

jeg går ud fra du mener at øverste trin er oppe i en højde af 80cm over nul - ikke at den sidste stigning er 80cm.

Kommentar
Fra : Chabo

Dato : 19-05-09 14:59

Den billigste måde er at bruge standart cement blokke fra bygge markedet som man bygger op med cement og pudser med pudse mørtel også fra bygge markedet.
Du kan derefter vælge om du vil lægge knuste fliser på i mosaik i dit design som kan blive et kunstværk i seg selv og ikke koster meget, ofte kan man finde rest fliser i forskellige farver for meget list eller gratis. eller du kan beklæde cementen med finer, filt eller andet som du finder passende til dit kunstværk. Det kan laves langt under 500 kr.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 22-05-09 08:31

Du kan bygge op i gasbeton blokke, som er nemme at forme med sav, rasp, vinkelsliber,sandpapir m.m. Træ kan også bruges, bare det er kraftigt nok, Har du brug for lidt sparring omkring projektet, så ring 26 28 37 70.