/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista Update fejl mm.
Fra : johnroskilde
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 13-05-09 18:17

Hej
Mit system er Vista Home Premium 64. Når jeg forsøger at åbne f.eks. Windows Update, Sikkerhedskopi- og gendannelsescenter, Enhåndshåndtering og Vista Sidebar kan jeg se lissom en skygge af et vindue og så sker der ikke mere. Jeg har søgt og rodet rundt alle steder,for at finde en løsning - uden held. Jeg vil meget nødigt lave en formatering med alle de problemer det skaber. Jeg håber virkelig på nogle gode mennesker hjælp, da det er et stort problem for mig.
Mvh.
johnroskilde

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-09 18:44

Den fejl er den kommet efter en opdatering iht. overskriften tænker jeg på her. Og det er kun når du går ind på Windows Update olign fejlen er der, ikke hvis du gåre i andre programmer.
Du kan jo prøve at lave en systemgendannelse, eller er det helt umuligt også at komme derind

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 13-05-09 19:09

Hej Fijala
Ja - jeg kan heller ikke komme ind i systemgendannelse. Desværre ved jeg ikke præcis, hvad der var skyld i problemerne, og det kan sagtens være en opdatering, men jeg ved ikke hvilken!? jeg kan gå ind i alle andre programmer, men bare ikke i "hjælpeprogrammer" til Windows.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-09 19:38

HVis du starter i fejlsikret tilstand ved at klikke på F5 under opstart, kan du måske lave en systemgendannelse. Det er da et forsøg værd. For jeg må indrømme at det lyder lidt som en mystisk fejl.
Det er vel ikke en fejl på dit grafikkort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-09 20:17

Citat
kan jeg se lissom en skygge af et vindue og så sker der ikke mere

Det er vel fordi du IKKE har nogen gadgets i dit sidepanel - så viser den blot hvor det ligger.... (ser ud som en skygge)

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 13-05-09 22:49

Hej
Nej - mit grafikkort er helt i orden og jeg kan slet ikke komme til at bruge gadgets. Det er jo ikke kun i Sidebar'en det er galt!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-05-09 17:36

Prøv det med fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 14-05-09 19:48

Jeg har prøvet med fejlsikret tilstand - det er det samme. Når jeg forsøger at komme ind i f.eks. Personlige indstillinger får jeg fejlmeddelelser i stil med:
MMC kan ikke åbne filen C:\Windows\system32\devgmt.msc. Jeg kan se at MMC står for Microsoft Management Console!? Kan det præcisere problemerne lidt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-05-09 20:35

Mon ikke du bare skulle reinstallere Vista....