/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
antenne til campingvogn
Fra : steffen15
Vist : 2545 gange
36 point
Dato : 11-05-09 21:50

Hej ville lige starte med at undskylde at jeg ikke har flere point end de 36...

mit spørgesmål er at jeg har et lille tv i min campingvogn men ingen antenne ..
har tænkt på at købe denne bare til at se tv 2 med..
http://www.wr.dk/shop/tilbehoer/antenner_nyt/stueantenner/aktiv_dvbt_antenne_5662_da.html

er det bare og sætte den til mit tv??? eller skaal man have en boks og alt det???
er ikke helt inde det alt det dvb-t og det??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-09 22:01

Det er bare at sætte den til.....

Men men men

Du skal IKKE forvente det store og alt efter HVOR i holder virker den måske slet ikke...

Under alle omstændigheder skal du som minimum sætte den op på taget der hvor I holder....

Ydermere vil den kun kunne bruges til november - så er det slut....

Det er med garanti IKKE en mpeg4...

Jeg har endnu ikke set nogen mpeg4 til mobilt brug (så den kræver en "box" efter november...)

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 11-05-09 22:04

mpeg4 er det ikke kun hvis man skal kunne se ting i hd???
det kan det tv sket ikke vil bare gerne kunne se tv 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-05-09 22:07

Så smid du bare de 150.- kr...

Skaden er ikke så stor hvis den ikke virker ordentlig...

Ingen her kan jo vide HVOR du parkerer....

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 12-05-09 00:15

Du har sikkert set campingvogne med antenne på taget . Det er fordi at der ikke er meget signal indendøre i en sådan campingvogn , jeg vil tro at dit tv signal bliver utroligt dårlig eller mangel på signal indendøre , for campingvogene er beklædt med alu. sæt en stang op igenem taget fra klædeskabet i vognen og en antenne på så vil du blive tilfreds.
http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=242&lang=dk

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 12-05-09 02:51

Hvis du kommer til tyskland, kan du i fleegaard købe en ufo antenne til din campingvogen til 499,00 Kr og det er en rigtig gode antenne, jeg har sådan en på min vogen, og der er ikke noget med, at indstille da den tager 360 Grader rund, smart lille antenne, også fylder den ikke meget. For mig et godt køb. Men oftes hænger det sammen med peis og kvalitet, så mange af de små antenner ikke det de lover.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 12-05-09 06:45

Da vi sidst skiftede CV fik jeg monteret en antennemast - netop hvis nu min nye digiantenne ikke virkede inde i vognen - hvad den ikke gjorde! Men på taget tog den godt 20 programmer - alle mulige og umulige kanaler, som sprogligt ingen interesse havde. Dog kunne den ikke tage DR 1 på det tidspunkt.

Jeg har derfor en rundstråleantenne på taget, som virker efter hensigten. Den antenne du overvejer - glem den! Sæt et rør i hullet ved dit støttehjul, og monter en lille digi antenne der.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 36 point
Dato : 12-05-09 11:43

under alle omstændighedder skal du have et tv hvor der er indbygget dvb-t tuner i (mpeg2 helst mpeg4 som er fremtidssikret længere ind 2012) har dit tv ikke en dvb-t tuner skal du have en bosk som kan læse dette signal alså en digitalboks til DVB-T. (alle normale antenne kan faktisk modtage de digitale signaler) selv et stykke antenneledning kan bruges så fremt at signalet i området er godt. er ikke helt tilhænger af at der bliver skrevet så meget i de forskellige reklameblade DVB_T husk at signalet bliver afbrudt mm. det er salg gas og det for mange til at går ud og bruge penge på nået som sikkert ikke var nødvendigt at købe hvid de virkelig ville hjælpe forbrugerne så var det at skrive sandheden. det er kun dem der modtager deres tv-signal fra deres egen antenne som bliver ramt af det nye digitale signal. det er derfor i første omgang nødvendigt at købe en boks eller nyt tv med inbygget dvb-t tuner helst (mpeg4) da den er sikret længere ind 2012. det kan være i nogle tilfælde at folk også bliver nødsage til at også invistere i en ny antenne det anbefales at købe en gitterantenne.

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 12-05-09 16:15

Tak for svaret rotw.