/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
privat købsaftale
Fra : sabrinacat
Vist : 392 gange
20 point
Dato : 10-05-09 20:50

Hej..
Min mor er lige flyttet fra en lejebolig, og aftalte med den kommende lejer at han skulle købe nogle ting fra lejligheden. værdi i alt for 6.500kr Alle tingene var brugte ting, og de skrev under på begge to hvilke ting der skulle sælges og hvor mange penge det var.
Det ender ud i at min mor ikke ser pengene, og kontakter ham der har købt disse ting af hende, men hun får af vide at noget havde de smidt ud, og det andet var i dårlig stand, så nu vil han ikke betale.
Jeg mener bare at man køber som beset? Men hvad kan hun nu gøre, da det er dyrt at få en advokat til at gå ind og anlægge sag mod ham køberen..

håber på nogle har nogle gode råd..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-09 20:56

Citat
Men hvad kan hun nu gøre, da det er dyrt at få en advokat til at gå ind og anlægge sag mod ham køberen..

Så må hun sætte sig i et hjørne og græde....

Uden advokat kommer hun ingen vegne....

Kommentar
Fra : sabrinacat

Dato : 10-05-09 20:58

nej men har hun retten på sin side... kan det betale sig..?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-09 21:05

En aftale er en aftale - du har vel BEVIS på den....

I så fald er det ikke din mor der skal betale advokaten - hun skal bare lægge ud....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-09 21:07

At indrive gæld - kan være en satsning....

Da der er omkostninger ved at indrive denne gæld.

Prøv at kigge lidt på denne side, http://familieadvokaten.dk/ denne har jeg haft en del glæde af.

De er flinke til at svare så den del virker særdeles fint.

vh Ben

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 10-05-09 23:45

Vi har også prøvet at sælge diverse forbedringer i en lejlighed - desværre - efter mange og lange forgæves henvendelser, truede vi med at indformere hans arbejdsgiver, men gav ham samtidig chancen for at afdrage, således at vi fik pengene i 3 rater, hvilket var fair i forhold til hans indtjening.
Det skal siges, manden var offentligt ansat, og det rykker, hvis man vil beholde karrieren intakt at få et sådant alternativ .

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-05-09 07:27

Når man handler privat, SKAL MAN ALTID få kontanter - ikke check, eller anden betalingsmåde. Sælger får kontanter og køber får varen! Jeg har i mange år købe/solgt diverse via DBA og er aldrig rendt ind i et problem.

De som købte af din mor har åbenbart ikke set sig godt for, eller også er de fulde af løgn. Et enkelt brev fra en advokat til 600-700 kr. kan måske få pengene ud fra køber. Det er da værd at prøve - for at få 6.500 kr. hjem. Det kan jo tænkes, at de så betaler efter krav fra en advokat som skriver om ret, sagsomkostninger mv. for dem.