/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Wipeout sensur
Fra : bruuno117
Vist : 639 gange
150 point
Dato : 10-05-09 20:41

Jeg sidder lige her og ser lidt wipeout på Kanal5, og studser lidt over at lyden er sensureret , og hvorfor er den egentlig det!? Så vidt jeg ved er der ikke noget galt med at sige fx fuck eller helvede, i dansk tv? Er det fordi at kanal5 måske ikke er dansk eget og har en sensur politik på det område? Eller er det fordi at de mener at folk simpelth hen ikke gider at høre den på klaphat til Uffe Holm fyre så mange platte ukvemsord af i æteren? Elller er det noget helt andet der ligger til grund? Måske er det bare et gimmick!?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 160 point
Dato : 10-05-09 20:45

Det er cencureret fra USA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-05-09 02:42

Hvis Du elsker at høre fuck og helvede så få omgangskredsen til at sige det hele tiden i Dit påhør så Du ikke går glip af noget.

Malet på væggen derhjemme, lagt ind som ringetone på mobilen, at lytte til børnene i skolegården, sig det højt selv hvis Du ikke har hørt det indenfor 5 minutter, mulighederne er mange.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-05-09 02:45

Og nej, svinsk sprog hører IKKE til i dansk tv, men i rendestenen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-05-09 23:17

Og hurra for cencur at ukvemsord. Det danske sprog blive misbrugt af alle de selvretfærdige tossehoveder der ikke kan tale ordentligt og sobert. Og ukvemsord hører ikke hjemme i TV.
Og ja jeg er gammeldags, men jeg taler pænt til andre mennesker.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-05-09 00:47

Der er jo ikke nogen der siger at det hele skal være uffe holm style, men jeg synes personligt at det er noget fis at censurere diverse kraftudtryk, de er nu engang en del af det danske sprog, også selv om nogle folk har en tendens til at overbruge dem!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-09 01:42

Muligt at det er en del af det danske sprog, jeg har nu heller ikke noget imod et velplaceret kraftudtryk, understreget VELPLACERET, og ikke indflettet i hver eneste sætning som mange uopdragne praktiserer.

Fuck/fucking er indført og lyder altså ikke særlig godt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-05-09 18:16

tumber på badeferie er også censureret (desværre kun lyden, de kunne for min skyld bortcensurere hele det tåbelige program)

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 15-05-09 00:11

så siger vi det :)