/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
TV på Camping i sydeuropa
Fra : niller59
Vist : 1303 gange
100 point
Dato : 10-05-09 14:00

Hej
Jeg har et analogt parabolanlæg i min Campingvogn. Skal der et nyt " hoved " på for at modtage Digitale signaler ? Ny dekoder ?, Sendes digitale signaler også i to forskellige systemer ? PAL eller SECAM ? Jeg mener at have hørt at man via en box kan modtage de signaler man har her hjemme via kabel TV ? Håber at der er nogen der har erfaring / gode rådpå området .

Medvenlig hilsen
Niller59

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-05-09 15:36

Prøv at kikke på www.dcu.dk - oppe i toppen - mellem campister-- tryk ind der og ude til venstre er der et søgefelt, jeg vil tro andre har stillet samme spørgsmål

Vil du selv stille spørgsmålet, men ikke er medlem af dcu, så skriv tilbage, så kan du da lige låne mit medlemsnummer, så du kan spørge

Accepteret svar
Fra : blunderbuss

Modtaget 100 point
Dato : 12-05-09 10:27

Du skriver Analog parabolanlæg, mener du hermed sattelit modtagning, fra f.eks Astra, så er der ingen forskel, da det er den samme sattelit du modtager fra. er det derimod det nye jordbaseret signal du vil modtage der hedder DVB-T skal du have en modtager boks,der findes 2 modeller en med en MPEG 2 Tuner, den vil blive ubrugelig om nogle år, da signalet da vil blive kodet i MPEG 4, så gå efter sådan en boks, du kan bruge en almindelig antenne, men der findes en model der er både til analog og digital signal, den er nok vær at overveje da DVB-T ikke kan modtages alle steder, jeg var sidste år ved moselfloden og havde kun en digital antenne på CV, nu har jeg anskaffet en fra Harald Nyborg der kan begge dele. Model LPD-1A Pris 299- inc. fjernbetjening for rotering 360 grader. Held og lykke og god tur.

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 12-05-09 10:48

Tak for svaret blunderbuss.