/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ingen gnist på Oliver City
Fra : tryllerylle
Vist : 2126 gange
200 point
Dato : 10-05-09 10:53

Hejsa. Min søn er den uheldige indehaver af en CPI Oliver City 2005. Det er en 30'er, og der er ikke gjort noget ulovligt ved den.

Der er ingen gnist. Alt andet virker, undtagen gnist fra tændrøret
Der er skiftet stator
Der er skiftet tændspole
Der er skiftet tændingslås

Stadig ingen gnist. Hvad mangler jeg ellers at skifte?

PS. Jeg har selv en Oliver City magen til, der virker upåklageligt, så jeg kan evt teste med dele fra min egen, men jeg ved ikke hvad jeg ellers kan teste. Jeg er kørt rimelig sur i det, da jeg ikke kan finde ud af hvad f..... der er i vejen med den.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-05-09 14:31

Du mangler at skifte det mellem baglyset og forlygten..

Nej jeg kender ikke en skid til knallert.

hawaii7

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-09 17:34

Du mangler tændingsrelæ, det er et relæ der trækker (Slutter) kredsløbet fra Pickuppen op til CDIèn (Tændspolen) Tændingsrelæet trækker først når tænding er på og en af bremserne holdes inde.
Dvs at hvis bremsekontakten oppe ved bremserne er defekt, så trækker relæet ikke, men de virker normalt hvis bremselyset virker.
Husk også at "tændspolen" hvor tændkabelet til tændrøret udgår fra, skal havde god stelforbindelse.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 200 point
Dato : 11-05-09 11:47

Cdi boksen er røget....
Prøv at skifte den

Kommentar
Fra : tryllerylle

Dato : 12-05-09 08:48

Hej. Jeg har efterset, og renset alle stik, og nu har jeg fået den startet, så tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 12-05-09 08:49

Tak for svaret sp4nker.

kan man ikke dele point for svar mellem flere?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-01-11 18:35

Hvad er CDI boxen, og hvor sidder den
Undskyld jeg bryder ind.