/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dækning af kontanter v indbrud
Fra : Rao
Vist : 8676 gange
50 point
Dato : 09-05-09 15:05

Hej

Jeg har en ven som har fået stjålet 30.000 kr i kontanter fra sit bopæl. Ved nogen om hvor meget af det forsikringen dækker?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 09-05-09 15:11

INGENTING

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-09 15:21

Ville ikke dække tyveri af kontanter
Forsikringsselskabet ville erstatte pungen med 800 kr., men ville ikke dække de 2.500 kr. i kontanter, der var i pungen. Forsikringsselskabet ville ikke dække tyveriet af kontanterne i pungen, fordi forsikringen ifølgeforsikringsbetingelserne kun dækker kontanter ved indbrud, røveri eller trick- og tasketyveri. Selskabet mente ikke, der var tale om et tasketyveri, når det ikke var hele tasken, men kun selve pungen i tasken, som var blevet stjålet.

Så der er da en mulighed, få din kammerat til at tjekke sin police, eller ringe til forsikringsselskabet

http://www.forsikringogpension.dk/Presse/nyheder/2006/Sider/tyveri_daekket.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-09 15:23

også her står det nævnt

En familieforsikring dækker flere ting og gælder alle, der bor i husstanden. Først og fremmest er dine værdier i boligen dækket med en familieforsikring, hvilket også betegnes indboforsikring. Hvis du får indbrud, bliver både de stjålne ting og de ting, der evt. er gået i stykker ved indbruddet, erstattet.Kontanter vil som regel også blive dækket med en familieforsikring. Dog skal du i mange tilfælde kunne fremvise beviser for de stjålne ting i kraft af billeder, kvitteringer eller lignende. Nogle forsikringsselskaber dækker hele prisen for den ødelagte eller stjålne ting, mens andre ser på slitage eller alderen på genstanden. I vurderingen af hvorvidt og hvor meget, du skal have i erstatning grundet indbrud, bliver det taget i betragtning, hvordan dit hjem er sikret. Ligeledes skal der være tydelige tegn på indbruddet, førend du får erstatning.

http://www.gratisforsikringstilbud.dk/familieforsikring.html

Så endnu engang, prøv at få kammeraten til at ringe til forsikringsselskabet..... op med humøret

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-05-09 16:11

Jeg har selv fået dækket et par tusinde kroner i udenlandsk valuta ved et indbrud, men jeg er ret overbevist om, at forsikringsselskabet vil have en eller anden form for dokumentation for de 30.000 kr, fx at beløbet lige er hævet og det var aftalt at han skulle købe en eller anden kostbar vare af en privatperson.

Div regler om hvidvaskning af penge og støtte til terrorisme gør det vanskeligt at se en god begrundelse for at ligge med 30.000 kr i kontanter, hvis de er tjent på ærlig vis, så det bliver nok ikke nemt at få erstatning.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-05-09 17:44

Jeg fik dækket 11000,-kr da jeg havde indbrud.
alimak

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-05-09 17:49

Det står i hans police, men normalt dækker forsikeringerne ikke kontanter.
Alle der har indbrud kan jo bare sige at de havde 8000 kr liggende som også er stjålet.

hawaii7

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 09-05-09 17:58

Så vidt jeg husker er jeg dækket med 2% af forsikringsummen ved indbrud.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 09-05-09 21:44

Hej Alimak

Hvilket forsikring selskab har du?

Jeg mener at min ven har Alka forsikring.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-05-09 02:58

Den gang jeg fik 11000 kr så var det Kodan.
alimak

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-05-09 17:10

Ved indbrudstyveri - synlige tegn på indbrud ved fx smadret rude, upbrudt dør/vindue, erstattes rede penge i dorhold til en procentsats. Politianmeldelse påkrævet. Det er familie/indboforsikringen der dækker! Dækning minus evt. selvrisiko!

Hvis der IKKE er synlige tegn på indbrud er der ingen dækning.