/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Photofiltre størrelse på foto
Fra : ingelein
Vist : 571 gange
40 point
Dato : 08-05-09 19:30

Hej
Jeg er ved at lave en filmstrimmel med mange fotos til en sang. Selvom jeg definerer størrelsen ens på mine fotos, bliver de vist i forskellige størrelser. Jeg kunne selvfølgelig bare "skubbe" billederne sammen så de får ens størrelse, men det går så ud over tykkelsen på den Diasramme jeg har lagt udenom.

Jeg kan også formindske billedet ved at zoome ind eller ud, men det bliver ikke nøjagtigt, og jo heller ikke gemt.

Er der nogen der ved hvordan jeg laver billeder exact lige store. Det er kun et par billeder det går galt med. Kan det være opløsningen, der forårsager fejlen?

Håber på hjælp - for jeg er ved vejs ende med mine kendskaber til den slags opførsel

Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-09 19:34

Du skal ind og finde ud af hvor mange pixel billederne måler på hver led.
hvis det er det samme for alle billeder, vises de i samme størrelse uanset hvor mange kilobyte eller negabyte de fylder.

Nu kender jeg ikke programmet photofiltre særlig godt, men i andre programmer plejer funktionen at hedde "resize"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-05-09 19:41

Hej dova
Næh, jeg har jo lavet pixelstørrelsen på billedet om til at det skal være ens for alle. Har også prøvet med cm og andre måleenheder.

Men jeg har nu selv fundet fejlen:

Der er forskellige opløsninger på billederne. Jo større opløsning, des større er billedet, uanset om man har sat billedstørrelsen til f. eks. 6,00 cm på den ene led og ladet den anden led følge med proportionalt.

Det virker - men det undrer mig alligevel.

Mange hilsner
Ingelein - lader spørgsmålet stå lidt og håber på en forklaring på det.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-08-09 21:33

Tak for svaret dova.

Mange venlige hilsner
Ingelein